Primele luni ale anului 2021 au fost martore ale unor grave accidente rutiere în Capitală. Printre ele se numără și tragicul eveniment din cartierul Andronache, în urma căruia și-au pierdut viața două fete spulberate cu mașina de o femeie de 56 de ani.
Oamenii ies cu frică pe stradă
Aceste accidente au readus în discuție atât insuficiența lucrărilor de semnalizare rutieră, cât și lentoarea autorităților în a răspunde petițiilor inițiate de cetățeni. De exemplu, în Andronache, există petiții și sesizări ale localnicilor, vechi de cel puțin doi ani, care atrag atenția asupra vitezei ridicate a mașinilor care pătrund pe străzile înguste ale cartierului de case direct de pe autostrada A3.
Libertatea a publicat săptămâna trecută o hartă a zonelor în care bucureștenii au cerut autorităților să monteze limitatoare de viteză ori să desfășoare alte lucrări de semnalizare rutieră. Pe hartă apar atât petițiile localnicilor din cartierul Andronache, cât și din alte sectoare ale Capitalei.
Toate au în comun un singur lucru, fie că au primit ori nu vreun răspuns de la autorități, problemele au rămas nerezolvate.
Chiar dacă e vorba de locuri în care s-au întâmplat mai multe accidente de-a lungul timpului. Iar riveranii mărturisesc că ies cu frică pe trotuar.
Promisiune pentru 2021
Administrația Străzilor a Municipiului București (ASMB) răspunde întrebărilor ziarului adresate la începutul lunii. Instituția promite că lucrările nerealizate anul trecut, deși primiseră undă verde de la Comisia Tehnică din subordinea Primăriei, vor fi făcute în 2021.
81% din proiecte au fost nerealizate!
S-au pus 133, dar 104 erau aprobate în 2018 și 2019
Cifrele de la Administrația Străzilor spun că bucureștenii au făcut 1.566 de solicitări pentru lucrări de semnalizare rutieră în 2020. Dintre acestea, 147 vizau montarea de limitatoare de viteză, și au fost aprobate de Comisia Tehnică de Circulație.
Conform ASMB, numai 28 de execuții din cele 147 aprobate în 2020 au fost realizate, restul lucrărilor urmând să fie făcute în 2021.
Rezultă un procent de finalizare de numai 19%!
În rest, diferența până la 133 (numărul total al lucrărilor de instalare a unor limitatoare în 2020), adică 104, erau proiecte ce fuseseră aprobate în anii 2018 și 2019.
Cum explică Administrația Străzilor întârzierea? Șefii instituției spun că lucrările nu sunt externalizate, ci prestate doar de angajații instituției din subordinea PMB.
A existat un plan de externalizare a acestor servicii printr-o licitație organizată în 2017, care a fost însă contestată.
Cât costă limitatoarele pe an
Cum se montează limitatoare de viteză: ASMB spune că pe o stradă cu două benzi și 6-7 metri lățime se instalează 12-14 elemente modulare de limitatoare de viteză. Costurile operațiunii se împart între prețul elementului modular (module de mijloc și capete) plus costul operațiunii.
Un metru liniar de limitator de viteză costă 451,25 de lei (mijlocul) iar capetele câte 112,81 de lei/bucată, cu TVA inclusă.
au costat limitatoarele de viteză în 2020 dintr-un buget total de 136.653.000 lei. Administrația Străzilor are spre aprobare, în 2021, un buget mult mai mare: 357.697.000 de lei.
În final, instituția n-a putut specifica, exact, câte limitatoare de viteză vor fi montate în 2021. „Sunt programate în funcție de volumul de lucrări”, se arată în document.
Iată aici întregul răspuns:
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro