„Ministerul Finanţelor, prin ANAF, a încercat să execute. Executarea silită este suspendată de ceva timp, acolo este un concordat preventiv, între creditor şi companie, la fel, creditorul are posibilitatea să treacă şi la executarea garanţiilor dar în următoarea perioadă înţeleg că o să existe o întâlnire”, a spus ministrul PSD al Finanțelor, după ședința de Guvern, potrivit news.ro.
Și a continuat: „Am văzut în spaţiul public punerea unor etichete pe ministru. Ministerele nu sunt conduse ca SRL, să nu fie înţeleasă greşit afirmaţia mea. Există departamente autonome, asupra cărora ministrul nu are voie să intervină, cum este la ministerul Finanţelor zona de trezorerie şi datorie publică. La fel şi în zona administrării companiilor de stat, avem câteva comitete care funcţionează autonom”.
Adrian Câciu a precizat că „urmează o întâlnire cu această companie, pentru a se stabili foarte clar dacă mai are sau nu capacitatea de a merge mai departe”.
„Din punctul meu de vedere, cel care răspunde este ANAF-ul, pentru executare şi cel care răspunde este Eximbank-ul, care a acordat creditul pentru aventuala executare a garanţiei”, a mai spus ministrul.
Zborurile Blue Air au fost întrerupte din 6 septembrie, în urma popririi puse pe conturile companiei, din cauza datoriilor la Administrația Fondului pentru Mediu. Vineri, 30 septembrie, compania a anunțat că nu poate relua zborurile pe 10 octombrie, cum anunțase inițial, din cauza dificultăților financiare, și nu a mai avansat un nou termen.
ANPC a anunțat pe 4 octombrie că a decis sancționarea cu încă 10 milioane de lei a companiei low cost Blue Air, echivalentul a 2 milioane de euro. Este a doua oară în ultimele trei luni când Blue Air este sancționată cu această sumă, după amenda identică din iulie.
Blue Air a avertizat Guvernul încă din 2021 că are o situație dificilă
Libertatea a arătat cu documente, pe 13 septembrie, că, în august 2021, compania aeriană low-cost a transmis o adresă către Ministerul Transporturilor, condus atunci de Cătălin Drulă, dar și către fostul premier Florin Cîțu, prin care i-a înștiințat că pandemia de COVID și intensificarea restricțiilor de circulație „au accelerat semnificativ deteriorarea poziției financiare a companiei”.
Blue Air a anunțat atunci Guvernul că „fără o infuzie rapidă de fonduri de minimum 54 de milioane de euro”, compania nu va mai rezista.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro