Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a amendat cu 3.000 de lei o bancă pentru că a refuzat deschiderea unui cont pentru o persoană nevăzătoare.
„Un cetățean nevăzător care a dorit să își deschidă un cont și a dorit anumite servicii bancare și a fost condiționat de prezentarea la un notar, să fie însoțit, să aibă o împuternicire notarială . Nu este primul caz de acest fel în ultimii ani, am și câștigat în instanță…
Sunt funcționari bancari care pot citi contractul, se pot încheia procese verbale, în alte state există posibilitatea de a redacta contractul în limbaj Braille (…). Aceste persoane au dreptul să le fie adaptate serviciile, inclusiv cele bancare, sunt legi în acest sens și convenții internaționale semnate de România. Avem obligația să facem acest lucru (…)
Băncile fac referire la norme de prudență bancară și nu au cunoașterea despre cum să gestioneze astfel de situații situații. Nu vorbim de rea-credință, mai mult vorbim de necunoaștere și de asigurerea prudenței bancare
Oamenii să-și solicite drepturile, iar atunci când există un refuz sau condiționare să acționeze. Se pot adresa CNCD, direct instanței de judecată. Băncile ar trebui să facă un pas în acest sens în avea o dezbatere șiu a identifica soluțiile potrivite.
Este o bancă în top cinci în România (n.r. cea care l-a refuzat pe cetățeanul nevăzător)”, a declarat Csaba Asztalos la emisiunea Adriana Nedelea LA FIX.
FOTO: Hepta
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro