„Drama elevilor surzi continuă în aceeaşi notă de indiferenţă şi nesimţire din partea Ministerului Educaţiei. Încă un an în care subiectele pentru ei nu sunt adaptate la realitatea lor. Anul acesta, li s-a cerut să redacteze (la fel ca elevilor auzitori) un text despre… cum se pregăteşte «un discurs» ţinând cont şi de «experienţa personală» . Câţi elevi surzi crede doamna ministru că au ţinut un discurs, ca să-şi poată folosi «experienţa personală»?”, a scris Adriana Săftoiu, pe Facebook.
Adriana Săftoiu, care este membru al Comisiei pentru Drepturile Omului din Camera Deputaţilor, este de părere că şansele de a promova examenele de Bacalaureat ale elevilor surzi ar fi egale cu restul, dacă statul ar adapta aceste teste.
„Mi se rupe sufletul pentru aceşt tineri. Ştiu că mulţi dintre ei sunt capabili să promoveze examenul de BAC, dacă subiectele ar ţine cont de faptul că învaţă şi gândesc în limbajul semnelor române, cu totul altceva decât limba română. Nu pot decât să sper că, într-o bună zi, realitatea va arunca în aer acest minister anchilozat al Educaţiei, condus de personaje care n-au nici o legătură cu educaţia, iar cu bunul simţ cu atît mai puţin.
Cum sună aberaţia care poate zdrobi destinul unor elevi: „Redactează un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumentezi dacă este necesară sau nu o pregătire riguroasă în vederea susţinerii unui discurs, raportându-te atât la informaţiile din fragmentul extras din volumul Amintiri de la Junimea din Iaşi de George Panu, cât şi la experienţa personală sau culturală.”, mai scrie deputatul.
Vezi care sunt subiectele pe care au trebuit să le rezolve absolvenții de liceu la proba scrisă de Limba și literatura română de la BACALAUREAT 2019
Citește și:
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro