Este vorba despre un „tarif de dezvoltare”, care a fost deja inclus în biletele de avion cumpărate de pasagerii companiilor aeriene care zboară de la aeroportul din Cluj-Napoca, al doilea cel mai aglomerat aeroport din țară.
Cine nu plătește taxa de 5 euro la aeroportul din Cluj-Napoca
Strategia de dezvoltare a aeroportului clujean constă în construirea unui terminal de pasageri nou, a unei noi piste de aterizare/decolare de 3.500 de metri, un nou turn de control, un parc fotovoltaic și infrastructură de transport intermodal de pasageri şi marfă.
Noua taxă de 5 euro pe care o plătesc cei care ajung în aeroportul din Cluj-Napoca se va aplica timp de patru ani, adică până pe 31 decembrie 2028.
Tariful de dezvoltare de la aeroportul din Cluj-Napoca nu va fi plătit de pasagerii în tranzit și nici de copiii mai mici de 2 ani, potrivit documentelor oficiale.
Reduceri la taxa de 5 euro impusă de aeroportul din Cluj-Napoca
În același timp, companiile aeriene care contribuie semnificativ la traficul de pasageri al aeroportului din Cluj-Napoca vor putea beneficia reduceri. Astfel, există reduceri de la 10%-50%, pentru companiile care transportă de la 250.000-500.000 de pasageri/an.
Conform calculelor BoardingPass, de aceste reduceri va beneficia compania aeriană low-cost Wizz Air și, posibil, companiile aeriene HiSky și TAROM.
În 2023, aeroportul din Cluj-Napoca a înregistrat un trafic de 3.240.750 de pasageri, cu 23% mai mare decât în 2022 și a raportat un profit de 5,5 milioane de lei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro