Reluarea curselor de linie se face după 10 ani în care Aeroportul Băneasa a fost închis și a trecut printr-un program de restaurare și modernizare a clădirilor și a echipamentelor aeroportuare.
Trei companii low-cost vor opera pe Aeroportul Băneasa, este vorba despre Ryanair, Air Connect și Fly One.
„Avem deja trei discuții avansate în stadiu de semnare contracte care să opereze de la Băneasa. Este vorba despre Ryanair care caută soluții pentru a-și crește baza de aeronave din România, vor opera două zboruri din sezonul de toamnă sau iarnă, Air Connect, care și-a anunțat intenția să opereze și de pe Băneasa, momentan ei sunt autorizați pentru Otopeni, dar vor opera și la Băneasa, pentru zboruri cu aeronave ATR de scurtă distanță. Mai este o companie înregistrată în Republica Moldova, Fly One, pentru curse tip charter, Băneasa-Chișinău”, a explicat George Dorobanțu, director demisionar al CNAB.
Aeroportul Aurel Vlaicu din București, cunoscut drept Aeroportul Băneasa, a fost închis pentru zborurile de linie low-cost în 2012.
Clădirea aerogării Băneasa, restaurată ca în 1952. Costul, 11 milioane de euro
Aeroportul Băneasa și-a început activitatea în 1921, pe fostul hipodrom, iar terminalul pentru pasageri a fost finalizat în 1952. Lucrările de modernizare au fost finalizate anul trecut.
„Acest terminal a fost restaurat aşa cum era el în urmă cu 59 de ani, în 1952, inclusiv marmura folosită şi mozaicul de pe pardoseală, stâlpii îmbrăcaţi în travertin şi toate celelalte elemente arhitecturale”, a explicat Valentin Iordache, purtător de cuvânt al CNAB, în iunie 2021.
„Acestea au fost completate cu tehnologie modernă de cel mai înalt nivel, inclusiv în ceea ce priveşte iluminarea cu led şi instalaţiile de sonorizare şi de climatizare”, a adăugat atunci oficialul CNAB.
Valoarea totală a lucrărilor a fost de 55 de milioane de lei, adică 11 milioane de euro.
Capacitatea proiectată este de 400 de pasageri pe oră, sosiri şi plecări. Anual, aeroportul poate primi un milion de pasageri.
Potrivit purtătorului de cuvânt al CNAB, timpul de îmbarcare a pasagerilor va fi între 30 şi 60 de minute, în funcţie de dimensiunea aeronavei.
Până în 1970, când s-a dat în folosință Aeroportul Otopeni – Henri Coandă, Aeroportul Băneasa a fost singurul aeroport din Bucureşti şi singurul aeroport internaţional din România.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro