”In Alexeni nici gainile nu se mai sperie de avioane!”. Acesta e motoul satului ialomitean in care ministrul transporturilor, Radu Berceanu, doreste construirea unui nou aeroport, destinat curselor aeriene ieftine, cunoscute drept low-cost. Fosta baza aeriana Alexeni, inchisa in 2000, este situata la 70 km de Capitala. In sat toata lumea e in fierbere de cand s-a facut marele anunt.

Vestea ca ministrul transporturilor, Radu Berceanu, doreste reabilitarea fostei baze aeriene Alexeni si transformarea acesteia in aeroport i-a pus pe jar pe toti locuitorii satului. Un singur om e calm si se bucura ca baza aeriana la a carei ”nastere” a asistat in 1950 va gazdui din nou aparatele de zbor care i-au facut frumoasa intreaga viata.

Plin de glume, cu o figura si un temperament tineresti, colonelul Ion Melcescu, de 72 de ani, este o enciclopedie vie cand vine vorba de aeroportul din Alexeni. ”Aeroportul e cu adevarat capabil, are o pista performanta, cu bretea pentru ca avioanele sa paraseasca pista dupa aterizare. Asul din maneca il reprezinta terenul adiacent foarte mare, care permite construirea de terminale”, ne-a explicat colonelul.

Pe un drumeag de tara, care se desprinde din soseaua nationala, cu cratere care rivalizeaza cu gropile din Capitala, incepe drumul catre viitorul aeroport. Mergem prin aceasta lume abandonata circa 2-3 minute si ajungem in fata unor porti metalice inchise cu lacatul. ”Baza a fost dezafectata in 2000. Din 1950 pana atunci s-a tot zburat in zona. De aici si zicala ca in Alexeni nici gainile nu se mai sperie de avioane”, ne-a explicat primarul Ion Carbune. 

„Ne-ar ajuta pe toti”

”Nu conteaza ce fel de aeroport fac. Daca baza asta parasita prinde viata, noi avem un viitor asigurat. Eu am lucrat la Otopeni in aeroport, doar ca naveta ma omora. Aeroportul asta ne-ar ajuta pe toti”, ne-a spus Catalin Dragoi, de 22 de ani .

Mai este o varianta la 40 de km

”Din punctul nostru de vedere, inlocuirea Aeroportului Baneasa cu unul la Alexeni nu reprezinta o problema majora. Suntem companie aeriana si ne alegem aeroportul pe care operam in functie de taxe. Totusi mi se pare o distanta cam mare. Cei care zboara cu low-cost se asteapta la preturi reduse. Ca sa aduci o persoana de la 70 de kilometri de Capitala costa totusi ceva”, ne-a explicat Gheorghe Racaru, director general al Blue Air. De altfel, mai multe persoane avizate ne-au indicat ca cea mai potrivita alegere pentru un viitor aeroport secundar ar fi tot o baza aeriana militara, mai exact cea din Boteni,  judetul Ialomita, care e la 40 de km de Capitala.

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News