Aeroportul Aurel Vlaicu din București, cunoscut drept Aeroportul Băneasa, a fost închis pentru zborurile de linie în 2012. După 9 ani, prima încăpere finalizată și care va fi dată în folosință este Salonul oficial.

Astfel, primii pasageri ai Aeroportului Băneasa vor fi fotbaliştii străini care vor juca la Campionatul European de Fotbal Euro 2020, competiţie care se desfăşoară în perioada 11 iunie – 11 iulie, inclusiv la Bucureşti.

Tot aici vor veni oficialii UEFA, dar şi autorităţile străine, şefii de stat şi de Guvern care vor participa la meciurile Euro 2020 de la Bucureşti, a relatat Agerpres.

Lucrările vor fi terminate în totalitate la Aeroportul Băneasa pe 21 iulie 2021.

Ulterior vom intra într-o perioadă de verificări şi de testări ale tuturor echipamentelor, urmând ca, atunci când cererea de trafic va fi suficientă, să deschidem în exploatare comercială şi acest terminal, mă refer la corpul central, dar şi terminalele A şi B, pe unde se desfăşoară plecările şi sosirile pasagerilor comerciali

Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti:

Clădirea aerogării Băneasa, restaurată ca în 1952

Aeroportul Băneasa și-a început activitatea în 1921, pe fostul hipodrom, iar terminalul pentru pasageri a fost finalizat în 1952.

„Acest terminal a fost restaurat aşa cum era el în urmă cu 59 de ani, în 1952, inclusiv marmura folosită şi mozaicul de pe pardoseală, stâlpii îmbrăcaţi în travertin şi toate celelalte elemente arhitecturale”, a explicat Valentin Iordache.

„Acestea au fost completate cu tehnologie modernă de cel mai înalt nivel, inclusiv în ceea ce priveşte iluminarea cu led şi instalaţiile de sonorizare şi de climatizare”, a adăugat oficialul CNAB.

Imagine din interiorul Aeroportului Băneasa. Foto: Facebook Valentin Iordache

Capacitatea proiectată este de 400 de pasageri pe oră, sosiri şi plecări. Anual, aeroportul poate primi un milion de pasageri.

Potrivit purtătorului de cuvânt al CNAB, timpul de îmbarcare a pasagerilor va fi între 30 şi 60 de minute, în funcţie de dimensiunea aeronavei.

Până în 1970, când s-a dat în folosință Aeroportul Otopeni – Henri Coandă, Aeroportul Băneasa a fost singurul aeroport din Bucureşti şi singurul aeroport internaţional din România.

 
 

Urmărește-ne pe Google News