Anunțul vine pe fondul unui conflict între operatorul aerian și ROMATSA, autoritatea care dirijează zborurile în România.
Compania a acuzat în week-end că operatorii de trafic că au pus în pericol pasagerii, după ce au ținut aeronava în aer până la decolarea unui alt avion de pe Aeroportul Brașov.
Incidentul a avut loc sâmbătă, 24 iunie, când avion ce zbura pe ruta Madrid-Brașov-București era programat să aterizeze la Brașov la ora 18.30. Compania a acuzat că aeronavei i s-a întârziat aterizarea pe Brașov, în condiții de vreme neprielnică, iar ulterior pasagerii au fost preluați de un autocar.
Societatea acuză că este a treia oară când se întâmplă acest lucru.
ROMATSA a respins acuzațiile, afirmând că reglementările invocate de Dan Air se aplică doar anumitor tipuri de zbor, precum avioanele-spital sau cele ce transportă persoane ce necesită îngrijire sau în cazuri urgente.
„Turnul virtual” de la ROMATSA
Scandalul vine în contextul în care aeroportul de la Brașov, proaspăt inaugurat de autorități, funcționează pe baza un „turn de control virtual”.
Mai exact, nu există un turn de control clasic la Brașov, iar specialiștii ROMATSA dirijează aeronavele de la distanță, pe baza rapoartelor locale privind vremea.
Controlorii de trafic se află în Arad.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
misu50 • 27.06.2023, 07:49
Pe vremea cand erau sefi la transporturi si Basescu si Berceanu s-au jurat in parlament ca Brasovul nu va avea aeroport in mandatul lor. Acum rolul lor l-a preluat romatsa, pusa de la "centru" sa bage bete in roate...Si uite ca reuseste, pana s-o gasi cineva sa-i arunce in aer!
AdrianMisu • 26.06.2023, 16:40
Oauuuu, ce articol interesant. deci specialiștii ROMATSA dirijează aeronavele de la distanță, pe baza rapoartelor locale privind vremea Adică dimineață ascultă pe Busu, iar apoi dirijează avioanele. Acu înțeleg de ce Dănuț nu mai vine cu avioanele la Brașov.