Anunțul vine pe fondul unui conflict între operatorul aerian și ROMATSA, autoritatea care dirijează zborurile în România.

Compania a acuzat în week-end că operatorii de trafic că au pus în pericol pasagerii, după ce au ținut aeronava în aer până la decolarea unui alt avion de pe Aeroportul Brașov.

Incidentul a avut loc sâmbătă, 24 iunie, când avion ce zbura pe ruta Madrid-Brașov-București era programat să aterizeze la Brașov la ora 18.30. Compania a acuzat că aeronavei i s-a întârziat aterizarea pe Brașov, în condiții de vreme neprielnică, iar ulterior pasagerii au fost preluați de un autocar.

Societatea acuză că este a treia oară când se întâmplă acest lucru.

ROMATSA a respins acuzațiile, afirmând că reglementările invocate de Dan Air se aplică doar anumitor tipuri de zbor, precum avioanele-spital sau cele ce transportă persoane ce necesită îngrijire sau în cazuri urgente.

„Turnul virtual” de la ROMATSA

Scandalul vine în contextul în care aeroportul de la Brașov, proaspăt inaugurat de autorități, funcționează pe baza un „turn de control virtual”.

Mai exact, nu există un turn de control clasic la Brașov, iar specialiștii ROMATSA dirijează aeronavele de la distanță, pe baza rapoartelor locale privind vremea.

Controlorii de trafic se află în Arad.

 
 

Urmărește-ne pe Google News