Potrivit aceluiași comunicat, autobuzul este echipat cu o baterie cu o capacitate de 340 kW, iar la o încărcare completă are o autonomie de 240 de kilometri. În plus, acesta dispune și de un sistem de frânare regenerativă.
Totodată, aeroportul din Cluj-Napoca are stație de încărcare proprie.
„Comparativ cu autobuzele cu motor termic, cel electric are un design modern, sisteme performante de climatizare și dotări interioare care vor crește confortul pasagerilor. Este proiectat cu 6 uși de acces (3 pe partea dreaptă și 3 pe partea stângă), cu un sistem de suspensie pneumatică, care permite înclinarea autobuzului, cu rampe, ceea ce facilitează accesul pasagerilor, inclusiv a celor cu mobilitate redusă. Capacitatea maximă de transport este de 110 pasageri.
Noul echipament electric reprezintă un pas important în demersurile pe care Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj le face în ceea ce privește reducerea emisiilor de carbon și tranziția spre un transport nepoluant”, se mai arată în comunicat.
Potrivit directorului general al aeroportului din Cluj, David Ciceo, autobuzul a costat în jur de 4,4 milioane de lei, iar achiziția a fost suportată din fonduri proprii.
„Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj devine primul aeroport din România care deține un autobuz electric destinat transportului pasagerilor la aeronave. Ne dorim să oferim călătorilor noștri cele mai bune condiții, dar și să respectăm standardele europene privind reducerea emisiilor de carbon. Vom continua demersurile în acest sens prin implementarea a noi proiecte, precum utilizarea energiilor alternative și achiziționarea de echipamente electrice”, a mai transmis Ciceo.