Aeroportul Heathrow, la fel ca multe alte aeroporturi europene, încearcă să găsească soluții pentru a reduce haosul din această vară. Soluția găsită a fost să impună un număr limitat de pasageri care pot trece pe la terminalul Plecări, dar și un apel către companiile aeriene să nu mai vândă bilete pentru zborurile care riscă să fie anulate sau amânate.
Măsura este valabilă de pe 12 iulie până pe 11 septembrie.
„Recunoaștem că acest lucru va însemna că unele călătorii din timpul verii vor fi fie reprogramate, fie tranferate unui alt aeroport sau vor fi anulate și ne cerem scuze celor ale căror planuri de călătorie sunt afectate”, a declarat directorul general al Aeroportului Heathrow, John Holland-Kaye.
Conducerea aeroportului din Londra a precizat că acest plafon de 100.000 de pasageri pe zi este similar cu limitele implementate de rivalii săi: Aeroportul Schiphol din Olanda a redus numărul de pasageri cu aproximativ 16% față de nivelurile din 2019, în timp ce Frankfurt a redus numărul de zboruri la orele de vârf, de la 104 pe oră la 94.
„Le cerem partenerilor noștri aerieni să nu mai vândă bilete de vară pentru a limita impactul asupra pasagerilor”, a mai anunțat John Holland-Kaye.
British Airways, cel mai mare client al Aeroportului Heathrow, a eliminat deja mii de zboruri din orarul său din această vară din cauza lipsei de personal.
Luni, Heathrow și-a cerut scuze pentru cozile lungi și problemele legate de bagaje pe care clienții le-au îndurat în ultimele săptămâni, dând vina pe lipsa de personal din întregul sector aviatic.
Foto: Profimedia Images