‘Tractorul a murit, traiasca zona rezidentiala! Pe scurt, cam asta ar fi ultima afacere incheiata de AVAS. Ani de zile, statul, ca proprietar, ca si consiliile de administratie n-au facut decat sa prabuseasca temeinic uzina, ajutoarele financiare scoase din vistieria tarii de teama miscarii sindicale neavand alt rost decat sa o tina pe taisul falimentului, nu sa o revitalizeze. Pana acum, in 2007, cand restrictiile U.E. au inchis robinetul bugetar. ‘Tractorul nu a murit pentru ca n-ar fi putut fi salvat. Agricultura romaneasca duce o acuta lipsa de utilaje. Inca se lucreaza cu plugul cu boi, se praseste cu sapa, se recolteaza cu coasa.

Sigur micii fermieri, abia ducandu-si zilele, n-au nevoie de vechiul UTOS 650, de tractoare mari nefiabile si scumpe, ci de masini mici, mobile, accesibile, usor de intretinut. Timp de 17 ani, in loc sa verse saci de bani intr-o gaura neagra, statul putea si trebuia sa fi investit in retehnologizarea uzinei, in adaptarea productiei la o piata concurentiala, in crearea unui sistem eficace de sprijinire a posibililor clienti, taranii. Nici un guvern din cele ce s-au plimbat prin Palatul Victoria n-a proceda asa, ci au asteptat sa vina Ziua Z. Care a venit. ‘Tractorul a fost adjudecat pentru ridicola suma de 80 de milioane de euro de catre o firma cipriota care, daca am inteles bine, are un capital social cat o gogoserie. Ma indoiesc ca va pastra productia, ca o va revigora. Mai ales daca tinem seama ca terenul uzinei, aflat intr-o zona rezidentiala, e estimat la 250 milioane de euro (putea sa-l fi vandut parcelat chiar AVAS), iar cumparatorul nu-i specializat in tractoare, ci in afaceri imobiliare. La AVAS s-a mai baut o cupa de sampanie. Prin antiteza insa, reprivatizarea Automobile Craiova (Ford) pare a fi o afacere buna.

 
 

Urmărește-ne pe Google News