În acest context, firmele din domeniu se vor confrunta, cu siguranţă, atât cu cereri de despăgubiri, cât şi de solicitări de daune, potrivit reprezentanţilor companiei de consultanţă şi audit PricewaterhouseCoopers(PwC).
Compania prezintă cazul unei societăți care operează un hotel şi un restaurant de lux, care vizează în principal clienţi străini. Pe lângă oaspeţii hotelului, restaurantul hotelului a fost deschis şi altor clienţi, care reprezentau aproximativ 50% în vânzări.
Compania a suferit pierderi financiare semnificative, ca urmare a măsurilor extraordinare impuse după declanşarea COVID-19: hotelul a fost închis şi toate rezervările au fost anulate, restaurantul a trebuit închis pentru public, rezultând o scădere a vânzărilor şi, în plus, restaurantul a trebuit să arunce sau să doneze o parte din stocul pe care nu-l putea folosi.
Pentru a atenua scăderea vânzărilor, restaurantul a început să ofere clienţilor săi posibilitatea de a comanda mâncare cu livrare la domiciliu, însă acestea generează doar aproximativ 30% din veniturile de dinainte de criză.
Astfel, din cauza restrângerii activităţilor comerciale, compania şi-a redus achiziţiile de bunuri şi servicii, precum şi costurile cu forţa de muncă, prin disponibilizări şi concedii impuse.
Compania are un contract cu furnizorul principal de produse alimentare, iar în acesta este prevăzută o valoare minimă de produse ce trebuie achiziţionate lunar, iar în caz contrar, furnizorul are dreptul să solicite plata unei penalităţi.
Potrivit consultanţilor PwC, după aproape două luni de restricții, majoritatea statelor au anunţat măsuri de relaxare şi reluare treptată a activităţilor sociale şi economice. Totodată, criza generată de pandemia de coronavirus a generat şi va continua să genereze pierderi imense organizaţiilor care au trebuit să-şi restrângă sau să-şi sisteze activitatea.