Practic, călătorii sunt, într-un fel la mila sorţii pentru că, deşi Metrorex poate afla de cutremur cu 25 de secunde înainte ca el să fie simţit, se pare că acest interval de timp este insuficient pentru a putea acţiona. Mai mult, trenurile nu sunt dotate cu un sistem care să le oprească automat. În astfel de situaţii, se aplică, însă un protocol bine stabilit. ”Prima noastră grijă este de a duce toate garniturile de tren în stații. Dacă o garnitură a plecat dintr-o stație și se produce un seism durează prea mult sa o aducem înapoi. În astfel de situații se fac anunțuri către călători, nu mai pleaca niciun tren din stații și intervenim cu echipe speciale. Pentru siguranța călătorilor protocolul impune ca garniturile să fie în stație”, a declarat directorul Metrorex, Gheorghe Udriște, pentru b365.realitatea.net.
Rețeaua de transport a metroului bucureștean se întinde pe 66,95 km de cale dublă, are patru magistrale cu 49 de stații, iar distanța medie între două stații este de 1,5 km. Media pe zilele lucrătoare depășește în mod frecvent numărul de 600.000 de călători.