Ieri, într-un articol de opinie, jurnalistul cu mare experiență Petre Barbu a scris că: ”Piața de publicitate este unul dintre cele mai corupte sectoare de activitate de la înființare până-n prezent. DNA nu i-a vizitat, așa că pot deveni sfinți pe panouri”.
Astăzi, două asociații, Uniunea Agențiilor de Publicitate și IAA, asociația industriei, unde intră televiziunile, agențiile și clienții, au emis următorul comunicat.
Îl publicăm integral.
”UAPR și IAA, asociațiile profesionale care reunesc cele mai importante agenții de publicitate și media, clienți de publicitate și instituții mass-media din România, consideră regretabilă acuzația neargumentată și generalizată a jurnalistului la adresa industriei de publicitate, în materialul apărut în Libertatea, și se delimitează în mod fără echivoc de acestea.
UAPR și IAA nu își propun să evalueze calitatea campaniilor publicitare dezvoltate de membrii lor, dar consideră denigratoare acuzația adusă de autor chiar în titlul articolului, pentru că afectează imaginea întregii industrii, fără legătură cu conținutul articolului. Acuzațiile sunt cu atât mai grave cu cât aceasta este una dintre puținele industrii care funcționează după mecanisme și principii validate peste tot în lume – de la coduri deontologice la recomandări pentru procesele de selecție a agențiilor (vezi Ghidurile de pitch publicate de UAPR etc.).
UAPR și IAA susțin libertatea presei și solicită tuturor mijloacelor mass-media să respecte principiile jurnalistice, argumentând afirmațiile și documentând atent în orice situatie, cu atât mai mult cu cât este vorba de acuzații deosebit de grave la adresa unei industrii întregi.
Consiliul Director UAPR
Consiliul Director IAA”
Sursa Foto: Info-sud-est
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro