În anii 90, cartierul Pipera deservea o platformă industrială, hectare de hale industriale unde se produceau televizoare, calculatoare sau tehnică militară. Acum produce corporatiști. Mii, poate zeci de mii, majoritatea vin cu metroul la muncă, pentru că infrastuctura supraterană este mai primitivă decât cea suburbană. Iar cea suburbană s-a văzut în ultimele zile în ce stadiu a ajuns.
Imaginile de zilele trecute cu aglomerația de la stația de metrou Piața Victoriei, pe ruta spre Pipera, arăta ca un început de revoluție. Sub pretextul că trei femei au leșinat și au avut nevoie de îngrijiri medicale s-a explicat această aglomerație. Cei care circulă cu metroul știu că aceste situații se întâmplă frecvent, iar la orele de vârf metroul nu circulă mereu la interval de 3 minute, așa cum explică Metrorexul într-un răspuns oficial.
”Informăm publicul călător că Metrorex funcționează la capacitate maximă. Zilnic, la orele de vârf de trafic pe magistralele 1,2,3, sunt introduse în circulație câte un tren suplimentar, având în total 60 de trenuri în circulație pe întreaga rețea de metrou. Facem precizarea că pe Magistrala 2, care în prezent transportă cel mai mare număr de călători – peste 45% din totalul călătorilor, se asigură un interval de 3 minute, maxim din punct de vedere tehnic”, a transmis regia, ieri.
Aflăm, tocmai acum, că Bucureștiul funcționează după un plan de organizare expirat, care, evident, nu mai corespunde cu datele din vremea în care a fost gândit, adică în urmă cu 16 ani.
”Noi ne mișcăm doar în caz de scandal sau de vreo tragedie. Linia de metrou care merge în Pipera este supraîncărcată, nu poate să prea mai mult. Este nevoie ca rețeaua să aibă o structură mai complexă, și nu văd prea multă înțelepciune în această planificare. Ultimul plan urbanistic general a fost făcut în urmă cu 16 ani, fără să fie revizuit vreodată. Trăim în plin feudalism și fiecare face ce vrea, fără o rețea de metrou suficient de dezvoltată. Masterplanul de transport trebuie corelat cu planurile de dezvoltare a teritoriului, cum este cazul în Pipera, care se dezvoltă incredibil de mult și de repede”, a explicat Constantin Enache, fost decan al Facultății de Arhitectură și Urbanism din București.
De exemplu, în 2009, Metrorex transporta zilnic 450.000 de călători, iar acum numărul depășește 600.000 de persoane, fiind în continuă creștere.
Foto: Vlad Chirea
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro