UPDATE ora 11:12: Potrivit unui anunț postat de companie pe site, pe magistrala I, intervalul de urmărire la orele de vârf este minim 12 – 14 minute, pe magistrala II e de 10 minute, pe magistrala III e de 12 – 14 minute, iar pe magistrala IV de 7 – 10 minute.

Pe magistrala V timpul de așteptare este de 9 minute pe relația Eroilor – Romancierilor și de 18 minute pe relația Romancierilor – Valea Ialomiței / Râul Doamnei.

Compania spune că nu poate respecta graficul integral de circulație și își cere scuze călătorilor. Totodată, Metrorex dă asigurări că face tot ceea ce este posibil pentru a limita disconfortul creat.

„Crește numărul cazurilor de COVID? Stați liniștiți! La metrou se iau măsuri pentru distanțarea socială!”, este mesajul care însoțește fotografia făcută pe unul dintre peroanele dintr-o stație de metrou.

Încă de vineri metrourile din București circulă cu întârzieri, asta după ce unele garnituri au fost retrase din circulație. Din 82 de trenuri, vor mai circula doar 43.

Creșterea perioadei de așteptare în stații este pusă pe seama întârzierilor la plată către Alstom, compania care asigură mentenanța ramelor de metrou și care a decis să-și oprească serviciile, din cauza datoriilor.

„Flota Metrorex are în exploatare 82 de trenuri. În conformitate cu normativele existente, acestor rame li se efectuează toate reviziile și reparațiile planificate prevăzute în planul de mentenanță întocmit de fabricantul trenului. Alstom Transport SA, prestatorul de servicii de mentenanță și salubritate cu care Metrorex are un contract în vigoare, își reduce activitatea la metrou”, a transmis Metrorex într-un comunicat.

Metrorex menționează că face demersuri pentru rezolvarea situației prin efectuarea de plăți, informarea prestatorului asupra tuturor acțiunilor întreprinse, inclusiv demersurile pentru obținerea de fonduri pentru achitarea obligațiilor de plată la rectificarea bugetară. În acest context, Metrorex a solicitat Alstom să nu ia decizii care să afecteze călătorii.

 
 

Urmărește-ne pe Google News