• Descrie corect produsul. Este foarte important ca potențialul cumpărător să afle cât mai multe informații despre produsul pe care intenționează să-l cumpere. Dar nu te pierde în detalii – anunţurile prea lungi sunt rareori parcuse până la capăt! Se recomandă să faci referire doar la caracteristicile relevante, care să scoată în relief valoarea produsului sau a serviciului pe care vrei să îl vinzi.
• Foloseşte cuvinte simple, uzuale. Exprimă-te pe înţelesul tuturor, folosind totodată un limbaj civilizat (site-urile serioase şterg ”intervenţiile” celor care folosesc termeni nelalocul lor).
• Menţionează exact modul în care poţi fi contactat.
• Adăugă imagini relevante şi de calitate. S-a constatat că imaginea produsului, ataşată anunţului propriu-zis, creşte de cinci ori şansele de a încheia tranzacţia dorită. Cel mai bine este să foloseşti imagini clare, luminoase, care arată starea actuală a produsului şi pe care le-ai făcut chiar tu. Câştigi mult mai uşor încrederea cumpărătorului în felul acesta, decât copiind imagini standard de pe internet, din cataloage sau reviste, similare cu cele care apar pe site-urile de specialitate. Iar pentru a oferi o imagine cât mai detaliată a produsului pe care îl oferi, este bine să adaugi mai multe fotografii reprezentative pentru acesta (aparatul în cutie şi scos din cutie, cu eventualele componente fotografiate individual etc.).
• Adaugă un anunţ separat pentru fiecare produs sau serviciu. Dacă ai mai multe de vânzare, nu e deloc fericită ideea de a le „înghesui” pe toate într-un singur anunţ. Varianta cu impact optim este cea clasică: un produs/serviciu – un anunţ.
• Testează şi promovarea plătită. Fă-ţi calculele şi stabileşte dacă merită să investeşti înainte de a avea profit. Specialiştii spun că promovarea creşte de zece ori şansele de a vinde, pentru că anunţul este afişat într-o poziţie privilegiată, în funcţie de căutările efectuate de vizitatori şi de alte anunţuri promovate, astfel încât oferta ta să se adreseze direct cumpărătorilor interesaţi. În plus, anunţul promovat va fi primul în lista de anunţuri, la un anumit interval de zile. Alt avantaj: poţi alege pachete de promovare diverse, în funcţie de categoria în care se încadrează produsul comercializat.
• Optează pentru livrare gratuită şi verificare colet. Eventualul cumpărător va avea mai multă încredere în tine, cel care îi oferi produsul dorit de el, dacă ştie că are posibilitatea să îl verifice imediat după ce l-a primit. Dacă, la pachet cu această garanţie oferită lui, beneficiezi şi tu de un câştig suplimentar (livrarea gratuită), cu atât mai bine!