Compania aerospațială europeană a lansat, luni, trei concepte de aeronave, fiecare având o abordare diferită privind zboru cu zero emisii, dar toate trei folosind hidrogenul ca sursă primară de energie.
Acesta este un moment istoric pentru sectorul aviației comerciale și intenționăm să jucăm un rol de lider în cea mai importantă tranziție pe care a avut-o vreodată această industrie.
Guillaume Faury, CEO Airbus:
Airbus a prezentat și trei concepte de avioane. Primul este unul clasic, având aproximativ 200 de locuri, care va putea zbura peste 3.500 de kilometri. Va fi alimentat de un motor cu turbină cu gaz modificat care funcționează pe bază de hidrogen.
Al doilea, cu elice, va avea 100 de locuri și va zbura pe distanțe mai scurte.
Al treilea concept este cel mai diferit față de aeronavele de până acum în ceea ce privește aspectul.
Iar motivul
Cel de-al doilea concept, cu un design cu turbopropulsor, ar transporta până la 100 de pasageri peste 1.000 de mile marine, în timp ce al treilea, la care aripile se îmbină cu corpul principal al aeronavei, va putea transporta până la 200 de pasageri pentru o călătorie de 2.000 de mile marine.
So excited to have shared our #zeroe concept aircraft with you!
— Airbus (@Airbus) September 21, 2020
Missed it? Weve got you covered. Check this out 👇
But this is only the beginning. Stay tuned for more in the weeks to come!
Learn more on our website: https://t.co/rl1CcXfsiK#ZeDay #ZeroEmissionsDay pic.twitter.com/iAMkofvz9e
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_eaa17425d5d3b294257c5353140d4f24.jpg)
“Hidrogenul are o densitate de energie volumetrică diferită de cea a combustibilului pentru avioane, deci trebuie să studiem alte opțiuni de stocare și arhitecturi de aeronave decât cele existente”, a explicat Jean-Brice Dumont, Airbus EVP Engineering.
“Acest lucru înseamnă că aspectul vizual al viitoarelor noastre aeronave cu emisii zero se va schimba. Aceste trei configurații ne oferă câteva opțiuni interesante în vederea explorărilor ulterioare”, a continuat el.
Inginerii Airbus vor să aibă un prototip de aeronavă la scară largă până la sfârșitul lui 2029.
Piedicile din calea planului Airbus
Emisiile directe din aviație reprezintă aproximativ 3% din emisiile totale de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene și mai mult de 2% din emisiile globale, potrivit Comisiei UE.
Până în 2050, UE își propune să devină prima regiune neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon și a făcut din hidrogen o piatră de temelie a strategiei sale.
Potrivit RFI, visul Airbus este îngreunat nu doar de fondurile necesare, ci și de o evoluție a regulamentelor, deoarece utilizarea hidrogenului în avioanele comerciale nu este autorizată acum.
Totodată, este nevoie de infrastructuri în aeroporturi, dar și de candități suficiente de hidrogen produs de o electricitate de origine reînnoibilă, precum energia eoliană.
Foto: Airbus / Twitter
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_dc04e4043bfe24aab7dd9c781fc010ee.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_f1151644557da39f84fae40212b79fd1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_af0c59904225d71ef15faaab11d3f33f.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_9da15bd1fa74c2461872e346ce6fefb6.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_ab97523dc3e6e50ab2dc3f546d965659.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_9262cb220da9665332a12b7a96868828.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_c163cf31d7e5c8f5db6f6373ac3e6c48.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_45063146cd597b758e5a7075e6501c45.jpg)