Așa cum relatam într-un articol precedent, potrivit unei hotărâri adopate de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, la data de 30 august 2017, persoanele adulte cu handicap, din Capitală, vor primi un ajutor financiar de 500 de lei. Potrivit actului normativ, această sumă fixă se va acorda lunar, prin virament bancar, de către Directia Generală de Asistență Socială a Municipiului București, tuturor persoanelor adulte care dețin un certificat de handicap și care au domiciliul sau reședinta în Capitală. Există doar două excepții cu privire la ajutorul de 500 de lei . Astfel, nu vor beneficia de acest ajutor financiar persoanele cu handicap care sunt reținute sau condamnate definitiv la pedeapsa cu închisoarea- pe perioada reținerii sau detenției-și nici cele care se află în îngrijirea unui asistent personal profesionist.
Cererile vor fi depuse abia în luna noiembrie
În urma numeroaselor telefoane pe care le-am primit la redacție, din partea celor interesați de ajutorul de 500 de lei , am solicitat detalii cu privire la procedurile pentru aplicarea acestei hotărâri, de la Direcția Generală de Asistență Socială a Municipilui București. Doamna Raluca Sârghe, de la Serviciul pentru Protecția Persoanelor Adulte, ne-a declarat: “Persoanele în cauză nu trebuie să depună niciun dosar. Vor completa doar cererea-tip, pe care o vor găsi la ghișeu. Formularul poate fi găsit și pe site-ul Direcției Generale de Asistență Socială, www.dgas.ro, de unde poate fi printat, completat și apoi depus. Dar, deocamdată, nu se primesc cererile. Ele se vor primi în prima parte a lunii noiembrie, undeva pe la 10-15 noiembrie. Data exactă o vom anunța din timp“.
Două centre de primire a cererilor pentru ajutorul de 500 de lei
Cererile vor putea fi completate și depuse nu la Primăria Capitalei și nici la Direcția Generală de Asistență Socială a Municipilui București, ci la două centre din București: Unul, situat pe Strada Armeniș nr. 2, Sector 3 (Zona Trapezului) și celălat situat pe Drumul Taberei, nr 24, Sector 6 (Zona Complexului Favorit, intrarea din Str Pravăț). Deci, nu trebuie depus niciun alt document, decât cererea-tip. “Toate datele de care este nevoie la fiecare dosar le vom primi de la Sectoarele în care domiciliază persoanele respective- a precizat dna Raluca Sârghe, de la Serviciul pentru Protecția Persoanelor Adulte, din cadrul DGASMB.
Citește și: Comisia de muncă a reintrodus sporul de 15% la salariu pentru persoanele cu handicap grav sau accentuat