Împreună cu americanul Sam Randlett, japonezul este creatorul sistemului de învaţare a artei origami (arta plierii hîrtiei) bazat pe simboluri convenţionale şi scheme din linii continue, întrerupte şi săgeţi.
Partea pedagogică a artei origami a fost influenţată în anul 1850 de concepţiile învaţatului Friederich Wilhelm August Fröbel (1782-1852) care a dezvoltat noi metode de folosire a artei origami, ca produs educaţional.
Ce este origami?
Arta plierii hîrtiei făcea parte, în gradiniţe, din programul de învaţare prin joacă. Fröbel credea ca scopul educaţiei era să demonstreze unitatea universului printr-un set de activităţi simbolice care să promoveze cooperarea şi nu competiţia, studiul naturii, lucrul manual. În origami el a văzut una din căile de a-şi pune în practică teoria. Mai apoi, concepţiile lui au fost preluate şi de către pedagogii japonezi.
Singurul material necesar pentru origami este o bucată de hîrtie, care poate fi împăturită în infinite moduri. Origami poate fi practicat de oricine , indiferent de statutul social, vîrstă, educaţie.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro