Cuprins:
Convoiul agabaritic a parcurs aproape 250 de kilometri în șase zile, traversând mai multe structuri rutiere complexe.
Transportul, cântărind 788 de tone, a urmat un traseu din vestul României, trecând prin mai multe județe.
Cât au costat autorizația și asigurarea pentru transportul agabaritic
„Al doilea transport agabaritic de mari dimensiuni (788 de tone) a ajuns cu bine la Termocentrala Mintia. După ce a parcurs 245 de kilometric în 6 zile în vestul României, al doilea convoi agabaritic record a ajuns, astăzi, la Termocentrala Mintia, judeţul Hunedoara, fără probleme”, a transmis CNAIR.
Pe parcursul călătoriei, convoiul a trecut peste mai multe poduri și pasaje, utilizând tehnologii speciale.
„La traversarea podurilor de la Conop, Nadăş şi Zam s-a folosit tehnologia «flyover», iar la pasajul CF şi podul peste râul Mureş din apropierea localităţii Grind s-a utilizat tehnica traversării în paralel pe două poduri cu câte o semiremorcă pe o cale de rulare şi alta pe cealaltă cale, fără a fi afectate structurile de rezistenţă la aceste obiective”, explică CNAIR.
Transportul a necesitat o autorizație specială, pentru care transportatorul a plătit 227.000 de lei (aproximativ 45.400 de euro), mai spun reprezentanții CNAIR.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_97a4325ac79cb187785293b66c5a3de7.jpg)
În plus, a fost necesară o poliță de asigurare în valoare de 58,36 milioane de euro, subliniind importanța și riscurile asociate cu un astfel de transport.
Un transport similar a avut loc în perioada 23 februarie – 4 martie, când la Mintia a sosit prima turbină.
Din ce este format convoiului agabaritic de 788 de tone
Convoiul agabaritic a fost format din două remorchere trăgătoare, două remorchere împingătoare și un trailer modular, totalizând 56 de axe.
Acesta a transportat un generator destinat Termocentralei Mintia, un obiectiv energetic strategic aflat în proces de retehnologizare.
Finalizarea cu succes a acestui transport reprezintă un pas important în procesul de modernizare a Termocentralei Mintia.
Utilizarea unor metode speciale de traversare a structurilor rutiere demonstrează capacitatea tehnică și logistică de a gestiona transporturi de mare anvergură în România.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_0c8f61a202815fb1d540e0d4b8376c1a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_0ec822e8ddd670c21cf084eba2925848.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_1d327f3fa421f0f4aba9d62da3bb69e8.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_ea6bc32fa52d18eb878eb6aa9f75dbbc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_abb79e55a53807b7234568fd0c991b14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_9cf95cf3942fcdfec93b4c9f5bd23a52.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_47a1cd665e34dc063cde3cfae2078bf0.jpg)