Aleph News este un post cu cadre fixe, cu prezentatori îmbrăcați doar în alb și cu o imagine diferită pe TV, față de online. E altfel decât restul televiziunilor de la noi.
„Am venit cu un nou concept de televiziune și nu-l înțelege nimeni. Noi aspirăm să realizăm o comunitate care să rezoneze acestui univers numit Aleph. Proiectul nostru obiectiv este să creăm o conștiință de sine acestui public smart”, spunea Sârbu, după lansare, în emisiunea lui Marius Tucă.
Și în prima lună, septembrie 2020, la Aleph News s-au uitat în medie 1.000 de telespectatori pe zi. Ratingul a fost de 0,01%, iar cota de piață, share-ul, de 0,0 la sută.
„Le-am cerut tuturor celor de aici să fie motivați. Meseria asta nu poți să o faci dacă nu ești motivat”, mai spunea Sârbu. Iar la finalul lunii octombrie, audiența postului s-a dublat, ajungând la o medie de 2.000 de telespectatori pe zi.
Decembrie, cea mai bună lună
O creștere a avut loc și în noiembrie, 4.400 de telespectatori în medie pe all-day, iar cea mai bună lună a postului a fost în decembrie. Aleph News a ajuns pe final de an la o medie de 5.500 de telespectatori pe zi, un rating de 0,03% și o cotă de piață de 0,1%.
Luna ianuarie a scăzut un pic audiențele postului, doar 5.000 de telespectatori pe zi s-au uitat la programele Aleph. Aceleași cifre fiind și în februarie 2021, rating de 0,03%.
Adunate, cele șase luni monitorizate de Kantar Media, la nivel național, la Aleph News s-au uitat în medie 3.800 de români pe zi, fiind într-un clasament general al posturilor monitorizate de la noi între poziția 60 și 70.
Mai mulți în prime-time
În schimb, pe intervalul de prime-time, 19:00-23:00, media Aleph pe primele șase luni a fost de 6.000 de telespectatori. În acest interval, 1.600 de persoane s-au uitat în septembrie, 3.400 în octombrie și 8.000 în noiembrie. În decembrie audiența medie în prime-time a ajuns la 10.000 de telespectatori, dar s-a înjumătățit în prima lună a acestui an. În februarie însă, a atins iar cota maximă de zece mii pe zi.
La ce s-au uitat românii în februarie
Cel mai urmărit post de televiziune din România în luna februarie 2021 a fost PRO TV. 795.000 de români s-au uitat în medie la postul din Pache Protopopescu, urmați de Antena 1 (606.000), Kanal D (600.000), România TV (321.000) și Antena 3 (216.000). În clasamentul general, la nivel național, în luna februarie, conform datelor furnizate de Kantar Media și prezentate de Pagina de Media, Aleph News ocupă locul 57 din 71 de posturi măsurate.
Sub Aleph sunt clasate posturi precum Taraf TV, Duck TV, DigiSport 4, Look Sport și altele, cu audiențe între 500 și 4.000 de telespectatori, în medie.
Cine conduce în acte Aleph News?
Conform informațiilor publicate de Pagina de Media, compania Aleph Media are trei acționari: Prosperya Financial Management (99,9983%), Zazu Film (0,0016%) și Ana-Cristina Iacob (0,0001%). „Finanțarea a fost cea mai dificilă componentă a acestui proiect”, spunea Sârbu, imediat după lansarea din septembrie 2020.
Sârbu mai vrea trei posturi TV
Adrian Sârbu a anunțat că își mai dorește și alte posturi: Smart TV, Aleph Business și Aleph Comedy. În noiembrie anul trecut, Adriana Păpureanu, reprezentantul postului în ședința CNA, declara: „Din punct de vedere tehnic suntem în regulă, pentru că am achiziționat aparatele pentru MCR. Problema noastră este cu resursa umană, personalul este în întregime angajat, dar nu ne permitem să fim toți la birou”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro