Alexandru Rafila a explicat, la Digi 24, că este absolut necesar ca organizarea întregii activități privind redeschiderea școlilor să fie coordonată de la nivel central.
”Această activitate trebuia cumva coordonată. Și dacă autoritățile locale sau cei care conduc școlile sunt responsabili în ceea ce privește organizarea efectivă a activității, cred că toate aceste lucruri, toate aceste întrebări care nu au încă răspuns trebuiau să aibă răspuns și cineva trebuia să organizeze, să coordoneze acest lucru”, a declarat Alexandru Rafila.
”Dumneavoastră cine credeți că ar fi trebuit să coordoneze și să integreze toate aceste lucruri? Pentru că eu nu cred că este suficient ca, din când în când, să emiți câte un ordin sau să eliberezi câte un ghid”.
Alexandru Rafila, la Digi 24:
Reprezentantul României la OMS a mai spus că această lipsă de strategie creează confuzie în rândul copiilor și al părinților.
”Cred că toată această perioadă în care există foarte multă confuzie suferă din cauza lipsei de coordonare și lipsei de informare (…) Cred că ar fi multe puncte de câștigat de către Ministerul Educației dacă ar avea, măcar acum, în ceasul al 12-lea, o gândire, o strategie care să favorizeze aplicarea acestor măsuri benevol, să înțeleagă și părinții, și copiii cât de important este să le respecte”, a comentat președintele Societății Române de Microbiologie.
În plus, Alexandru Rafila este de părere că flexibilitatea trebuie să fie explicată tuturor ierarhiilor, de la DSP și până la unitățile de învățământ.
”Și dacă discutăm despre decizia în plan local, asistăm la niște stereotipuri. Adică eu am trei feluri de scenarii – roșu, galben și verde. Haideți să vedem totuși de ce aplicăm un anumit scenariu și cum aplicăm un anumit scenariu ținând cont de profilul școlii.
Pentru că dacă spunem lucrul ăsta, că noi suntem flexibili și până la urmă unitatea de învățământ, împreună cu Inspectoratul, împreună cu DSP, ia decizia cum trebuie să funcționeze școala, atunci lucrul ăsta ar trebui să se și întâmple în realitate.
Această flexibilitate trebuia explicată tuturor ierarhiilor – trebuia să cunoască DSP-ul, Inspectoratul Școlar și în final unitatea de învățământ care sunt elementele de flexibilitate care permit adaptarea”, a adăugat Alexandru Rafila.
FOTO: Hepta