Duminică, 11 noiembrie, Alibaba a reușit să vândă bunuri în valoare de 1 miliard de dolari în 85 de secunde, iar după prima oră vânzările au ajuns la zece miliarde de dolari. La finalul zilei, gigantul chinez a reușit să vândă produse în valoare de 30,7 miliarde de dolari.
Alibaba Group Holding Ltd a depăşit recordul de anul trecut cu ocazia Zilei Celibatarilor, sărbătorită în China la 11 noiembrie, înregistrând duminică vânzări de 213,5 miliarde de yuani (30,70 miliarde de dolari), în creştere cu 27% faţă de nivelul din 2017.
Sărbătoarea nu a fost, totuși, un succes absolut, rata de creştere anuală a vânzărilor a încetinit de la 39% la 27%, aproape de cel mai redus ritm de creştere din istoria de zece ani a evenimentului. Analiştii apreciază că tensiunile comerciale dintre SUA şi China au afectat încrederea consumatorilor şi vânzările de Ziua Celibatarilor, cel mai mare eveniment de cumpărături online din lume.
Alibaba, care a lansat în 2009 Ziua Celibatarilor, a anunţat că a colaborat cu aproximativ 180.000 de branduri din peste 200 de ţări la evenimentul din acest an.
China sărbătoreşte în fiecare an la 11 noiembrie, Ziua Celibatarilor, care a devenit totodată şi cea mai importantă zi de cumpărături online, un fel de replică combinată la Black Friday şi Cyber Monday. În China, legătura dintre oamenii singuri şi această zi de 11 noiembrie (11.11) este dată de cifra „1”, care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este un fel de replică la adresa Valentines Day. Burlacii chinezi obişnuiesc să organizeze petreceri în această zi, pretext folosit pentru a-şi căuta un partener sau o parteneră. Alţi retaileri au început să extindă conceptul în Hong Kong şi Taiwan.
Iulian Stanciu, directorul general al eMag, cel mai mare retailer online din România, susține că cel mai mare pericol pentru compania pe care o conduce, dar și pentru România, este gigantul chinez Alibaba, nu grupul american Amazon.