Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a amendat compania producătoare de dulciuri, Alka, cu 10.000 de lei pentru asocierea produselor lor cu fotografii considerate ca „având tentă sexuală”.
„Campania publicitară pentru produsele Alka, care are ca scop promovarea produselor prin asocierea cu imagini în care se regăsesc preponderent femei, imagini însoțite de mesaje care în mod vădit au tentă sexuală, promovează o imagine degradantă şi ofensatoare asupra femeilor şi aduc atingere demnităţii femeilor promovând sexismul şi obiectificarea acestora, reprezintă faptă de discriminare potrivit art. 2 alin. (1) și art. 15 din O.G. 137/2000, republicată”, scrie CNCD într-un comunicat de presă.
Decizia de a amenda compania a fost adoptată cu unanimitate de voturi.
Alka este prima firmă privată din România amendată pentru o campanie publicitară. În trecut, Registrul Auto Român (RAR) a fost amendată pentru o campanie care promova purtarea centurii de siguranță.