Cuprins:
Repus în circulație
Trenul Alstom, inaugurat cu mare fast miercuri, s-a defectat joi, din cauza unor „erori afișate de computerul de bord”, după cum a anunțat Alstom.
Vineri au fost reluate călătoriile, la ora 5:40, trenul, operat de CFR Călători, a plecat din Gara de Nord din București spre Brașov.
La ora 8:43, trenul va pleca din Brașov spre București. Durata călătoriei este de două ore și jumătate, iar un bilet costă 63 de lei la clasa a II-a și 91 de lei la clasa I.
„Prima Sageată Roşie Coradia Stream (din cele 37 achiziționate cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile de către statul român prin ARF – Autoritatea pentru Reformă Feroviară, în cadrul contractului încheiat în martie 2022 cu Alstom Ferroviaria SpA) se pregătește de programul de circulație cu călători în dimineața de 22.11.2024”, a anunțat Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
„Ca urmare a finalizării tuturor verificărilor efectuate de către specialiștii Alstom, compania confirmă că trenul Coradia Stream este complet funcțional și poate circula la parametri optimi. Ca urmare, trenul va reintra în serviciul comercial, conform graficului de circulație al operatorului”, a transmis Alstom.
De ce s-a defectat
Joi dimineață, trenul Alstom a fost anulat din cauza unor erori afișate de computerul de bord.
Pasagerii au fost redirecționați către un tren CFR Călători, plecat cu o întârziere de 30 de minute.
„Trenul nou a trebuit să fie anulat în această dimineață în urma unor erori afișate de computerul de bord, care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou și decuplarea locomotivei de manevră. Călătorii au fost redirijati către următorul tren programat cu 30 de minute mai târziu”, anunța ARF.
Trenul Coradia Stream, din primul lot livrat de Alstom, nu are în prezent rezervă tehnică disponibilă.
Alstom a transmis că trenul este funcțional, dar a fost retras temporar pentru verificări suplimentare. Erorile au apărut după decuplarea trenului de la locomotiva de manevră la depou.
Trenul Coradia Stream poate atinge 160 km/h și are o capacitate totală de 351 de locuri.
Contractul pentru cele 37 de trenuri, în valoare de 1,7 miliarde de lei (fără TVA), este finanțat prin Programul Transport 2021-2027.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro