Comandamentul Special Black Friday, înființat joi 11 noiembrie de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) pentru a supraveghea promoțiile din această perioadă, a amendat alte 22 de firme.
„Alte 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă, care au anunțat reduceri speciale în cea mai activă perioadă din an, din acest punct de vedere, au fost verificate de Comandamentul Special Black Friday – structura aparținând Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) – pentru a se asigura că respectă prevederile legale în ceea ce privește reducerile și promoțiile”, se arată în comunicatul transmis, marți, de ANPC.
Comisarii ANPC au constatat că la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din preţul de referinţă, nu există informaţii care să indice în mod clar şi neechivoc data la care încetează oferta şi faptul că aceasta se referă a stocul disponibil, informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecţia nouă şi la oferta de black friday (neconcordanţe între cele două secţiuni ale site-ului).
Totodată, preţul de referinţă afişat pe site nu era cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al preţului redus creându-se premisa existenţei unui avantaj specific preţului, consumatorii fiind determinaţi să ia o decizie de tranzacţionare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea.
Comisarii ANPC au aplicat trei avertismente şi 22 de amenzi contravenţionale în valoare de 359.000 de lei şi, de asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru fiecare dintre operatorii economici sancţionaţi.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro