Dupa tragedia petrecuta langa Barlad, accident de microbuz  13 morti, si cea de sambata, de la Galati, cand o motocicleta aflata in concurs a spulberat o copila de 14 ani, sambata noapte teribilismul si viteza excesiva au facut din nou victime. Sapte tineri au murit dupa ce Dacia 1310 in care se aflau s-a izbit frontal de un copac. A fost ultimul drum al unor copii care nu au acordat prioritate vietii si au plecat de la discoteca… in mormant.

Imaginile socante prezentate zi de zi in buletinele de stiri sau pe prima pagina a ziarelor, inecate in sange, cu morti si raniti grav, pare ca nu mai impresioneaza pe nimeni. Soferul se urca la volan si, indiferent de varsta, se gandeste fie sa scoata un ban in plus, fie sa atraga admiratia celor din jur. De neinteles e si atitudinea potentialelor victime, care se urca in masini necorespunzatoare, fara nici un fel de teama. De exemplu, bucuria unei partide de pescuit nu l-a facut pe nici unul din pietarii din Onesti sa renunte la drumul spre balta intr-o dubita de marfa, transformata in microbuz pentru 17 persoane. La fel, nici un galatean care s-a dus sa urmareasca de pe trotuar competitia motociclistilor nu s-a gandit la ce pericol se expune atata vreme cat nu exista nici o delimitare solida intre soseaua pe care alergau cu viteza motoarele si trotuarul pe care se afla el. De atitudinea Politiei Rutiere sau a Primariei Galati, care erau datoare sa interzica organizatorilor o astfel de manifestare plina de riscuri, e obligatoriu sa se ocupe serios forurile competente. Ultima tragedie consemnata in acest groaznic bilant arata ca prezenta efectiva a patrulelor de politie rutiera pe sosele, in scop preventiv, e mai necesara decat oricand, fie zi, fie noapte.

Sambata noapte, opt tineri plecasera de la discoteca din localitatea calaraseana Vlad Tepes si se indreptau spre comuna Valcelele. Dacia 1310 era condusa de A. Daniel, un student de 22 ani. Langa el, un alt baiat tinea in brate o fata. In spate, claie peste gramada, alti cinci pasageri, patru baieti si o fata. Din cauza vitezei excesive si a lipsei de experienta, Daniel a pierdut controlul volanului, iar masina s-a lovit violent de un copac aflat pe marginea soselei. Nici o urma de franare. In momentul producerii accidentului, ora 2.45, acul vitezometrului s-a oprit la 90 km/h. Ca prin miracol, a scapat cu viata un pusti de 17 ani. Ceilalti sapte, toti cu varste cuprinse intre 17 si 25 de ani, au murit pe loc, prin strivire. Moartea a lovit cel mai cumplit in familia celor doua fete din Valcelele, acestea fiind surori.

Pe fetita a ucis-o farul motocicletei

Accidentul de motocicleta de la Galati a ajuns pe masa procurorilor. Acestia au stabilit ca moartea fetitiei nu face obiectul unui accident de circulatie, drumul pe care se desfasura competitia fiind unul inchis. Dupa studierea tuturor probelor, vor face incadrarea juridica.

Alte informatii noi vin sa contureze cele intamplate sambata, la Galati. Paul Bulai, de 27 de ani,  a tinut mortis sa concureze la proba de viteza. Din nefericire, el a scapat motorul de sub control, dandu-se peste cap, iar acesta a alunecat pe asfalt mai bine de 50 m, lovind-o pe Claudia Stoica, in varsta de 13 ani. Micuta a murit pe loc. Nu a mai apucat sa-si aniverseze, peste cateva zile, ziua de nastere, cand implinea 14 ani. Tot parti din motocicleta i-au lovit si pe Cristina Sava, de 16 ani si pe Adrian Mihaiescu, de 25 de ani, aflati langa bordura.

Jandarmii galateni au declarat in cursul zilei de ieri ca ei au asigurat partea opusa a drumului, si nu cea pe care s-a petrecut nenorocirea. “Inainte de eveniment s-au luat toate masurile de siguranta. Traficul a fost oprit, carosabilul a fost delimitat si am indepartat toti spectatorii in spatele acelor benzi de protectie. Din impact, bucati din motocicleta au sarit, iar fetita a fost lovita in fata de farul motorului“, a declarat colonelul de jandarmi Ovidiu Sarbie.

Un alt amanunt ar fi ca Paul Bulai, cel care a provocat accidentul, avea permisul retinut in vederea suspendarii, din data de 16 august, cand a fost prins de radar cu 127 km/h in dreptul localitatii Sendreni, declara politistii galateni.

13 sicrie vegheate de mii de oameni, la Onesti

Peste cinci mii de locuitori ai Onestiului au participat, ieri la pranz, la slujba de inmormantare a celor 13 persoane care au decedat in cumplitul accident de circulatie de langa Barlad.

Slujba a inceput putin dupa ora 12.00, dar inainte de aceasta sicriele depuse in capela catedralei “Pogorarea Sfantului Duh” au fost scoase in fata bisericii. Curtea devenise insa neincapatoare cu circa doua ore inainte.

Strigatele de durere si plansetele rudelor au incetat in momentul in care un sobor de 15 preoti a inceput slujba Sfintei Liturghii. Nu doar curtea bisericii era plina pana la refuz, ci si strazile din apropiere. Pe la balcoane sau de pe blocuri, oamenii din zona au asistat si ei la funeralii.

Din cele 13 sicrie, doar 12 au fost lasate descoperite. Unul din ele a fost pastrat inchis pe tot parcursul slujbei, deoarece sotia defunctului n-a vrut ca fiul sa-si vada tatal mutilat. Pentru fiecare dintre morti preotii au rostit cateva cuvinte. Asa s-a aflat, de exemplu, ca Gheorghe Mocanu, unul dintre decedati, abia venise din Germania. Bucuros ca si-a revazut rudele si vechii prieteni, omul a acceptat sa plece si el cu microbuzul la pescuit. Spunea ca isi doreste sa se recreeze. Din nefericire, sfarsitul a fost tragic. Multi din cei aflati la funeralii si-au reamintit despre ultima mare catastrofa petrecuta in Onesti, soldata tot cu 13 morti. Oamenii povesteau ca, in 1981, pe platforma chimica a avut loc o explozie de proportii.

Politia se angajeaza sa fie mai prezenta in trafic

Tragicele evenimente petrecute in ultimele zile i-au facut pe sefii Politiei Rutiere sa intensifice campaniile de prevenire si combatere   a accidentelor pe drumurile publice. In curand va demara un program mult mai agresiv in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani, care sa constientizeze conducatorii auto asupra riscului deosebit la care se expun prin nerespectarea normelor rutiere.

”Vom incerca sa convingem CNA ca la sfarsitul reclamelor cu masini sa fie atasat un spot care sa atentioneze conducatorii auto. Vrem ca acestia sa constietizeze ca viata are intr-adevar prioritate. Totodata vom intensifica si controalele pe drumurile judetene si comunale, segmente mai putin verificate in ultimii ani“, ne-a declarat comisar sef Gino Bosman, adjunct al Directiei Politiei Rutiere.

 
 

Urmărește-ne pe Google News