Când te sui într-un Ferrari, e bine să ştii că trebuie să uiţi de pretenţii legate de confort, de accesorii multimedia sau de cine ştie ce alte opţionale. Scaunele lui F430, modelul testat de noi, sunt rigide şi te “îmbracă” în aşa fel încât în caz de viraj sau frână bruscă rămâi “pe poziţii”, atent asupra direcţiei şi a comenzilor esenţiale.
Aşa arată motorul de 490 de cai putere al modelului F430 | Am putut constata perfecţiunea cusăturilor realizate manual din interiorul maşinii |
Pornim la drum şi calc pedala de acceleraţie. Uşor, până când acul urcă la 50 km/h. Sunt de-a dreptul uimit să descopăr cum “monstrul” capabil să “fugă” cu mai mult de 320 km/h poate să respecte regimul legal de viteză în localitate. E doar o impresie, pentru că în momentul când acceleraţia e călcată la podea atmosfera se schimbă radical. Sunt înfipt în scaun şi simt cum vertebrele îmi sunt rearanjate, capul îmi e lipit de tetieră, iar din spate se aude o explozie infernală urmată de “răcnetul” motorului capabil să dezvolte 490 cai-putere!
Maşina costă 135.000 de euro
F 430 accelerează atât de repede, încât balansul maşinii, cauzat de iregularităţile drumului, dă impresia că autoturismul stă să-şi ia zborul, iar decorul din jur devine imperceptibil!
Confortul unui Ferrari este sporit de un sistem de aer condiţionat performant şi de dotări audio de înaltă fidelitate | La Ferrari, vitezele se schimbă apăsând clapetele de pe volan |
La cea mai banală curbă, greutatea corpului se accentuează, din cauza forţei centrifuge, exact ca la decolarea unui avion. Cu greu reuşesc să-mi rup privirea de la drum şi să o cobor spre vitezometru. Rulez cu 130 km/h. Eliberez acceleraţia şi opresc în primul spaţiu de parcare. Cum nu am abuzat de viteză, mă întreb: de unde valul de adrenalină şi senzaţia de euforie care începe să pună stăpânire pe mine? E simplu… Este, ca şi în cazul avioanelor de acrobaţie, trecerea fulgerătoare de la monotonie la încordare maximă. Am accelerat de la 50 km/h la 130km/h în mai puţin de două secunde! Maşina testată de noi pe DN1, între Bucureşti şi Ploieşti, costă 135.000 de euro.
Ştiaţi că…
◊ …în rezervorul unui F430 intră 95 de litri de benzină?
◊ …ca să ai un Ferrari nou, e nevoie de recomandări speciale? În schimb, modelele second hand sunt disponibile dacă dispui de resurse financiare.
◊ …F430 atinge 100 km/h în 3,9 secunde?
◊ …propulsorul modelului F430, de 4,3 litri, cu 490 de cai-putere, e mai puternic decât motorul unui avion de agrement?
◊ …toată tapiţeria de piele din modelele Ferrari e cusută şi montată manual?
– fotografii: Claudiu Pacearcă, Gabriel Miron
Vrei şi tu un Ferrari? Libertatea are pentru tine opt oferte!
Vrei şi tu o maşină? Libertatea are pentru tine mii de oferte avantajoase!