Chiar daca de la 1 august 2006 Primaria Capitalei a limitat numarul de trasee pentru maxi-taxi si a interzis circulatia acestora pe liniile mijloacelor de transport in comun, Bucurestiul e plin de microbuze-pirat. Sub ochii autoritatilor care fie nu ii observa, fie nu vor sa ii vada, transportatorii isi desfasoara activitatea dupa bunul plac.
Conform Hotararii nr. 87/2006, data de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, doar 17 din cele 26 de trasee de maxi-taxi care circulau inainte au fost aprobate pe teritoriul Capitalei si mutate pe trasee secundare.
Cu toate acestea, Libertatea a descoperit pe strazile orasului mai multe linii de maxi-taxi care trebuiau scoase din circulatie. Spre exemplu, microbuzele liniei 528 si 553, desfiintate in luna august 2006, continua sa circule si azi, cu toate ca Politia Rutiera, inspectorii de la Primaria Capitalei si Autoritatea Rutiera Romana spun ca au facut numeroase controale.
Se afla in ilegalitate de sase luni
Nici microbuzele care au primit ”verde” de la Primarie nu respecta traseele pentru care au autorizatie. Astfel, conform licentei, linia 702 ar trebui sa circule pe urmatorul traseu: str. Fetesti, str. J. Steriadi, bd. 1 Decembrie 1918, Aleea Barajul Dunarii, str. Constantin Brancusi, str. Gheorghe Patrascu, sos. Campia Libertatii, bd. Camil Ressu, bd. Nicolae Grigorescu, str. Trapezului. In realitate insa circula pe linia autobuzului 335: Aeroport Baneasa, Casa Presei Libere, soseaua Stefan cel Mare, Bucur Obor, Iancului, Titan, 1 Decembrie, Ozana. “Nu avem voie, dar circulam ca inainte. Daca am merge pe unde zic cei de la Primarie, nu am mai avea clienti”, a motivat unul dintre soferii de maxi-taxi de pe linia 702. Nici microbuzele de pe linia 714 nu respecta traseul. Acestea ar trebui sa circule pe ruta: Supermarket XXL, sos. Fundeni, sos. Colentina, Ghica Tei, sos. Stefan cel Mare, str. Ramuri Tei, bd. Barbu Vacarescu, bd. Aerogarii, Selgros Baneasa, dar circula de la Aeroportul Baneasa pana la Cora.
Nu respecta traseele
Prin Capitala am mai gasit si microbuze care nu au un indicativ, ci doar traseu afisat, care practica tarife foarte mari si nu dau bilete de calatorie. Seful Directiei de Inspectie si Control General din cadrul Primariei Capitalei, Viorel Uleia, sustine ca se fac controale dese pe aceste linii de transport in comun, doar ca cei de care vorbim nu au fost vazuti de inspectori.