În documentele care însoțesc cererea, Amazon descrie serviciile respective drept furnizori de ”opere video, audio sau audiovizuale preînregistrate, care nu se pot descărca”. Mai departe, se precizează că serviciile ”vor permite utilizatorilor să partajeze conținut, fotografii, video, text, date, imagini și alte lucrări electronice”.
Adică un fel de YouTube, unde oamenii încarcă de bunăvoie clipuri.
Concomitent, Amazon a înregistrat și o serie de domenii de internet, numite AlexaOpenTube.com, AmazonAlexaTube.com șiAmazonOpenTube.com.
Twitch și Prime Video
Amazon deține deja site-ul de gaming Twitch, unde pasionații de jocuri pot face transmisii video când se distrează. Mai nou, Twitch produce și conținut original: un reality show despre gameri care aspiră să devină vedete online, după cum arăta recent The Verge.
Amazon a cumpărat Twitch în anul 2014 pentru aproape un miliard de dolari, dar Google dorea la rândul său compania pentru a-și completa imperiul online și pentru a fuziona serviciul cu YouTube.
De asemenea, Amazon dispune de serviciul de filme Amazon Prime Video, care este un competitor puternic pentru Netflix.
YouTube se dorește la rândul său un competitor în arenă și a lansat un abonament online, similar cu oferte operatorilor de cablu. Acesta cuprinde pachet de televiziuni disponibile pe internet sau prin aplicații, însă este disponibil momentan doar în SUA.
Mișcarea este surprinzătoare, însă vine după ce Amazon și Google, proprietarul YouTube, au ajuns la cuțite.
Conflict deschis cu Google și Apple
Mai exact, Amazon a eliminat în 2015 dispozitivul de streaming Chromecast, produs de Google, dar și Apple TV. Retailerul online a argumentat că acestea creează confuzie printre consumatori, care se așteaptă ca acestea să suporte Prime Video.
Numai că în vara acestui an, Amazon și Apple au căzut la pace, iar recent Apple TV a reapărut în oferta Amazon, în vreme ce serviciul de filme online de la Amazon este disponibil pe gadgetul Apple.
Numai că între Amazon și Google conflictele chiar s-au accentuat.
Google a anunțat că aplicația YouTube nu va mai fi disponibilă pe Echo Show, un alt gadget al Amazon. Google a acuzat Amazon de lipsă de reciprocitate și a arătat că aceasta a eliminat și produsele inteligente pentru casă Nest din oferta sa. Concomitent, nici boxele inteligente Google Home nu sunt disponibile în oferta Amazon, care își promovează puternic propriile boxe Echo și Echo Show.
La rândul său, Amazon a criticat Google pe motiv că instaurează un precedent dezamăgitor prin blocarea selectivă a accesului către un site deschis.
Competiție puternică
Amazon și Google sunt competitori în tot mai multe domenii. Pe lângă boxele inteligente și dispozitivele de streaming video, cei doi titani ai tehnologiei se înfruntă și în domeniul de frontieră al inteligenței artificiale. Același lucru este valabil și în cazul serviciilor de cloud computing.
Un alt posibil motiv de frustrare pentru Google este faptul că aceasta dezvoltă sistemul de operare Android, dar Amazon îl folosește înlocuind serviciile Google cu propriile sale tehnologii.
Un raport recent arăta că internetul va fi înlocuit cu ”Trinetul”, adică ecosistemele online deținute de trei giganți: Google, Amazon și Facebook.