Zeci de mii de oameni s-au alăturat unor astfel de canale de brokeri de recenzii, oferind evaluări de cinci stele pentru anumite produse de pe Amazon.
„Continuăm să ne îmbunătăţim controalele proactive, să inventăm noi tehnologii şi algoritmi pentru a identifica actori dăunători şi să găsim noi modalităţi de a-i trage la răspundere”, a declarat Dharmesh Mehta, vicepreşedintele Amazon pentru servicii de vânzare pentru parteneri, într-un comunicat.
În prima sa plângere penală din Europa, Amazon a spus că vizează „un broker de profil înalt din Italia care vinde recenzii false”, de cinci stele, în schimbul unei rambursări integrale.
Recenziile de patru şi cinci stele pot ajuta vânzările, mai ales dacă sunt percepute drept nepărtinitoare de către clienți.
De asemenea, Amazon a depus o plângere civilă în Spania împotriva AgenciaReviews, susţinând că operatorul cu sediul în Spania a rambursat integral costul produselor către clienţi, odată ce postau o recenzie falsă de cinci stele.
AgenciaReviews a declarat într-un comunicat a fost vorba doar despre o sesiune de testare, cumpărătorii nefiind obligaţi să lase recenzii de cinci stele.
Compania a mai spus că a trimis avertismente către cinci site-uri web din Germania care direcţionau vizitatorii către un broker de recenzii false, adăugând că acestea au renunțat, de atunci, la astfel de activități.