Principalele nereguli descoperite de inspectorii ANPC în zona de bucătărie a hotelului:

  • utilizarea unor materii prime și produse semifinite cu data limită de consum depășită (sosuri, condimente, lapte etc);
  • existența unor produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare sau data limită de consum, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora;
  • menținerea în aceleași spații frigorifice a produselor din carne, împreună cu produse finite ce urmau a fi servite ca atare (fructe, legume prelucrate sau întregi) și produse lactate ambalate;
  • folosirea unor ustensile cu grad avansat de uzură;
  • utilizarea unui grătar neigienizat, cu arsuri grosiere;
  • lipsa traducerii în limba română a denumirii și ingredientelor din listele meniu;
  • colectarea reziduurilor solide în recipiente neacoperite, amplasate în spațiile de prelucrare.

De asemenea, în zona de cazare, comisarii au constatat abateri în 11 camere care erau libere la momentul controlului:

  • existența unor pereți murdari;
  • utilizarea unor piese de mobilier cu porțiuni exfoliate, pătate sau rupte;
  • utilizarea unor protecții pentru saltea pătate;
  • deficiențe de informare a turiștilor, în camere (informare incompletă și doar în limba engleză).

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 21

Controlul inspectorilor de la Comisariatul Municipiului Bucureşti la hotelul de cinci stele din centrul Capitalei a avut loc joi, 10 februarie, comisarii verificând modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorul economic S.C. Nemo Investement Vehicle S.A. (Hotelul Radisson Blue), potrivit unui comunicat al ANPC.

Acțiunea de control a venit după ce, cu o zi înainte, președintele ANPC, Horia Constantinescu, fusese invitat la o dezbatere găzduită de Radisson Blue, înaintea căreia a avut timp să arunce o privire atentă în jur.

„Hotelul celor 5 stele căzătoare! Degradarea turismului începe cu hotelurile ca acesta! Mobilier parcă scos de la amanet, produse expirate de ani buni, totul ca la carte, dar cartea de joc a unui ansamblu turistic de top. Dar asta acum mulţi ani! Micul dejun recuperat pentru ziua următoare, curăţenie de la paştele trecut şi camerele degradate, murdare şi cu mobilier mai vechi decât cel din anticariat! Ieri dimineaţă, invitat fiind la o dezbatere organizată la Hotel Radisson, am avut ocazia, până la începerea întâlnirii, să mă plimb prin holul hotelului, să stau la bar şi, poate cel mai important, să analizez activitatea angajaţilor hotelului. Curăţenia făcută de mântuială, barul dezordonat şi atitudinea lucrătorilor de acolo m-au determinat să chem o echipă de comisari să verifice întreaga activitate! Singurul lucru de cinci stele este numele”, a afirmat șeful ANPC, Horia Constantinescu, citat în comunicat.

Astfel, în urma verificărilor au fost date amenzi în valoare totală de 33.000 de lei, au fost închise temporar cele 11 camere cu probleme până la remedierea deficienţelor şi au fost oprite de la comercializare produsele alimentare neconforme.

 
 

Urmărește-ne pe Google News