Cu toaste că suma este infimă în raport cu resursele financiare ale Google, amenda provoacă îngrijorare în Silicon Valley, fiind cea mai mare penalitate impusă pentru o astfel de încălcare.
Un purtător de cuvânt al Google a afirmat într-un comunicat că Google va analiza posibile schimbări ale politicii sale.
”Oamenii se aşteaptă să înţeleagă şi să controleze modul în care sunt folosite datele lor şi am investit în instrumente de top în această industrie pentru a ajuta la acest lucru”, arată comunicatul.
”În acest caz nu a fost vorba dacă este necesar consimţământul pentru publicitatea personalizată, ci despre cum ar trebui obţinut. În urma acestei decizii, vom evalua ce schimbări trebuie să facem”, arată comunicatul.
În ianuarie 2019, autoritatea franceză de reglementare CNIL a constatat că operatorul celui mai utilizat motor de căutare din lume nu asigură o transparenţă şi o claritate suficientă în modul în care informează utilizatorii despre gestionarea datelor lor personale şi nu obţine în mod corect consimţământul acestora pentru reclamele personalizate.
Decizia instanţei este bazată pe legea General Data Protection Regulation (GDPR) a Uniunii Europene, care a intrat în vigoare în 2018.