Google a fost amendată cu 120 de milioane de dolari, iar Amazon a fost sancționată cu 43 de milioane de dolari.
Autoritatea pentru Protecţia Datelor din Franţa (CNIL) a aplicat aceste sancţiuni deoarece cele două companii nu au primit acordul userilor înainte de a le salva cookie-urile.
De asemenea, Google şi Amazon nu au reuşit să ofere informaţii clare despre modul în care au fost folosite informaţiile şi nu le-au prezentat utilizatorilor variantele prin intermediul cărora ar fi putut refuza seria de cookie-uri.
Cele două companii şi-au manifestat dezaprobarea față de decizia luată în Franța. „Nu suntem de acord cu decizia CNIL”, a declarat un purtător de cuvânt al celor de la Amazon.
„Protejarea confidențialității clienților noștri a fost întotdeauna o prioritate majoră pentru Amazon. Ne actualizăm continuu practicile de confidențialitate, pentru a ne asigura că îndeplinim nevoile și așteptările clienților și ale autorităților de reglementare și că respectăm pe deplin toate legile aplicabile în fiecare țară în care activăm”, a mai spus acesta.
Utilizatorii Google „se așteaptă ca noi să le respectăm confidențialitatea, indiferent dacă au sau nu un cont Google”, a afirmat un purtător de cuvânt al companiei, care a adăugat: „Decizia de astăzi nu ține cont de faptul că normele franceze și orientările de reglementare sunt incerte și evoluează constant”.
Amenzile au fost emise pe 7 decembrie, dar au fost anunțate joi.
Dacă Google și Amazon nu vor actualiza setările cookie-urilor în termen de trei luni, cele două companii urmează să fie amendate suplimentar cu 120.000 de dolari pentru fiecare zi de întârziere, a precizat CNIL.