Astfel, lumea se așteaptă ca mediul de afaceri sa fie un agent al schimbării. Angajatorul reprezintă noul spațiu sigur  în ceea ce privește guvernanța globală, având în vedere faptul că 72% dintre respondenți susțin că au încredere în propria companie, iar 64% cred că o companie poate lua măsuri care să crească profitul și să aducă beneficii socio-economice comunităților în care activează.

În ultimul an, credibilitatea CEO-ului a crescut  semnificativ cu șapte puncte, până la 44%, după ce o serie de lideri din lumea de afaceri au luat poziție față de problemele cotidiene. Aproape două treimi dintre respondenți declară că vor ca directorii executivi să preia inițiativa privind schimbarea politicilor publice, în loc să aștepte guvernul, care se situează în prezent, în 20 de țări, din punctul de vedere al încrederii în mod semnificativ sub afaceri, în 20 de țări. Această încredere sporită vine cu noi așteptări; consolidarea încrederii (69%) ocupă acum locul 1 în rândul priorităților directorilor executivi, depășind realizarea de produse și servicii de înaltă calitate (68%).

Barometrului încrederii 2018 spune că tehnologia (75%) rămâne cel mai de încredere sector al industriei, urmat de educație (70%), servicii profesionale (68%) și transport (67%). Serviciile financiare (54%) reprezintă din nou sectorul cu cel mai scăzut nivel de încredere din partea populației, alături de bunurile de consum ambalate (60%) și automobile (62%).

De asemenea, companiile cu sediul în Canada (68%), Elveția (66%), Suedia (65%) și Australia (63%) sunt cele mai de încredere. Brandurile de care inspiră cea mai mică încredere sunt Mexic (32%), India (32%), Brazilia (34%) și China (36%). Încrederea în brandul de țară S.U.A. (50%) a scăzut și ea cu cinci puncte, cel mai mare declin dintre țările participante la sondaj.

Și în România nivelul credibilității CEO-ului a crescut în acest an

Încrederea populației a scăzut cu 9 puncte până la 43 de puncte, plasând-o în sfertul inferior al Indexului de Încredere realizat la nivelul a 28 de țări. Încrederea în rândul publicului informat din SUA s-a prăbușit cu  23 de puncte  până la 45 de puncte, plasând SUA pe ultimele locuri, sub Rusia și Africa de Sud.

La polul opus, China se regăsește în vârful Indexului de Încredere atât la nivelul publicului larg (74) cât și  în rândul celui  informat (83). Instituțiile din China, în frunte cu guvernul, au înregistrat creșteri semnificative ale nivelului de încredere, care a crescut cu 8 puncte până la 84 de procente în rândul populației generale, și cu 3 puncte, până la 89%, în rândul publicului informat. Alături de China, în topul Indexului de Încredere sunt India, Indonezia, Emiratele Arabe Unite și Singapore.

Creșterea nivelului credibilității CEO-ului în acest an, s-a putut observa și în România, unde din ce în ce mai mulți oameni au încredere că mediul de business și societatea civilă pot aduce schimbări majore în societate.

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News