Potrivit anunțului oficial făcut de ANABI, licitația va avea loc în data de 27 februarie 2025, în intervalul orar 08.30 – 16.00.
Pentru că la primele două licitații nu a existat un cumpărător pentru mașină, ANABI a redus prețul BMW-ului cu 50%.
Mașina scoasă la licitație este un BMW M850i XDrive, fabricată în anul 2019, cu o capacitate cilindrică de 4395 cmc, benzină, rulaj de 15.827 de kilometri, capacitatea rezervorului de 68 de litri, înmatriculat, dar fără ITP.
„În urma inspectării mijlocului de transport s-au constatat următoarele:
- documente deținute – certificat de înmatriculare;
- stare bună de curățenie la interior, tapițerie în stare bună;
- parcursul era de 15.827 km;
- cauciuc dreapta față ciupit;
- caroseria prezintă mici zgârieturi;
- bara față zgâriată;
- janta față dreapta și janta dreapta spate zgâriate;
- janta față stânga lovită”, se arată în anunțul ANABI.
Prețul de pornire al licitației a fost stabilit la 212.141 lei (42.650 euro), cu TVA 19%. Pe site-urile de profil, un astfel de model se vinde cu prețuri care ajung la aproximativ 80.000 de euro.
Regulament și înscriere la licitația ANABI
Participarea la licitaţie, fie personal, fie prin reprezentant, este condiţionată de înregistrarea pe platforma ANABI dedicată licitațiilor publice desfășurate prin mijloace electronice până la data specificată în anunț, unde, pe baza datelor de identificare, se atribuie un cod unic şi o parolă.
Termenul limită pentru înscrierea la licitație este stabilit cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru desfășurarea licitației online.
De regulă, termenul de înregistrate este stabilit cu 2-3 zi înainte de data stabilită pentru desfășurarea licitației online.
La înregistrare trebuie furnizate Agenției în mod obligatoriu următoarele elemente:
- datele de identificare:
a1. În cazul ofertantului persoană fizică: numele, prenumele, domiciliul fiscal, codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală, număr de telefon, adresa de e-mail. Se va atașa copie/scan de pe actul de identitate/act de înregistrare etc.
Persoanele fizice străine vor atașa copie/scan de pe actul de identitate, paşaport, numărul de identificare fiscală etc.
a2. În cazul ofertantului persoană juridică: denumirea, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, număr de telefon, adresa de e-mail. Se va atașa copie/scan de pe certificatul unic de înregistrare, precum și de pe Extrasul din Registrul Comerțului (extras RECOM).
Persoanele juridice străine vor atașa actul de înmatriculare tradus în limba română, precum și Extras din Registrul autorității competente din care să rezulte reprezentanții persoanei juridice, tradus în limba română.
- împuternicirea persoanei care îl reprezintă pe ofertant, dacă este cazul;
Pentru persoane fizice care reprezintă altă persoană fizică: Se va atașa împuternicire în formă autentică notarială sau împuternicire avocațială;
Pentru persoane fizice care reprezintă o persoană juridică și nu dețin calitatea de asociat, angajat: Se va atașa împuternicire în formă autentică notarială sau împuternicire avocațială;
Pentru persoane fizice care reprezintă o persoană juridică (inclusiv asociații, fundații sau persoane fizice autorizate) și dețin calitatea de angajat: Se va atașa Împuternicire emisă, semnată și ștampilată de reprezentantul/administratorul desemnat al persoanei juridice.
- bunul pentru care licitează;
- oferta de cumpărare reprezentând cel puțin prețul de pornire al licitației;
Sunt admise la licitaţie ofertele care ating cel puţin preţul de pornire, sosite până la termenul comunicat în anunţ.
Dacă există o ofertă de cumpărare mai mare decât prețul de pornire (publicat în anunț), licitația va începe de la acest preț.
- Dovada plăţii de către ofertant a garanţiei de participare, reprezentând 10% din preţul de pornire a licitaţiei;
Garanția de participare se achită în contul RO52.TREZ.7035.005X.XX01.9606, deschis la Trezoreria Sector 3 București, beneficiar Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, cod de identificare fiscală: 36461480.
Plata garanției se poate efectua și prin intermediul serviciului de tip ”internet banking”.
În cazul în care garanția este achitată de o altă persoană fizică/juridică decât cea care se înscrie la licitație, se va atașa copie de pe mandatul (sub semnătura privată) din partea ofertantului pentru persoana care face plata.
Garanţia de participare se restituie ofertanţilor care au participat la licitaţie, dar nu au fost declaraţi adjudecatari.
Garanţia de participare nu se restituie în cazul ofertanţilor care au fost declaraţi adjudecatari, dar nu au plătit preţul.
Garanţia de participare depusă de persoana care a fost declarată adjudecatar se reţine în contul preţului final de adjudecare în urma licitației.
Câștigătorul licitației are obligația de a achita prețul final în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la momentul adjudecării (finalizării licitației).
- În vederea restituirii garanției de participare către ofertanții care nu au fost declarați câștigători trebuie furnizate informațiile bancare corespunzătoare, respectiv:
- Cod IBAN;
- Beneficiar (numele titularului de cont);
- CUI/CNP Beneficiar;
- Numele instituției bancare la care este deschis contul.
- Ofertantul va atașa dovada emisă de unitatea bancară că acesta este proprietarul contului bancar indicat.
- consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
- consimțământul privind acceptarea condițiilor și termenelor privind desfășurarea Licitațiilor publice organizate de către ANABI prin mijloace electronice;
- declaraţia pe propria răspundere prin care certifică faptul că ofertantul nu este persoană interpusă cu proprietarul bunurilor.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro