„Din 1 iunie serviciul Spațiul Privat Virtual este disponibil atât pentru persoanele fizice, direct sau prin împuternicit cât și persoanelor juridice sau entităților fără personalitate juridică prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau prin împuternicit. În Monitorul Oficial al României nr. 368/17.05.2017 a fost publicat O.M.F.P. nr. 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între MFP/organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică. Acest act normativ intră în vigoare la 1 iunie 2017”, se arată în document.
Potrivit acestuia, serviciile de comunicare electronică, respectiv, Comunicarea prin „Spațiul privat virtual” și Comunicarea prin serviciul „Buletinul informativ” sunt gratuite și disponibile 24 de ore din 24.
Prin Spațiul Privat Virtual contribuabilii au acces la informații precum declarații fiscale întocmite de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică, potrivit legii, cereri adresate de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică Ministerului Finanțelor Publice/Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru obținerea unor informații sau documente în legătură cu situația fiscală personală, cum ar fi: cerere de informații despre contribuțiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverințe de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislației fiscale, cereri de audiență, sesizări, petiții, reclamații, solicitări privind informațiile publice și altele asemenea.
De asemenea, mai pot fi vizualizate acte administrative fiscale, acte de executare și alte acte emise de Ministerul Finanțelor Publice/Agenția Națională de Administrare Fiscală în executarea legii, cum ar fi decizii de impunere, notificări, somații și altele asemenea, documente sau acte emise de Ministerul Finanțelor Publice/Agenția Națională de Administrare Fiscală la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entități fără personalitate juridică, precum certificatul de atestare fiscală, adeverința de venit și altele asemenea și altele.
„Pentru o lansare a serviciului pentru persoanele juridice în condiții optime precizăm că în perioada 29 mai, ora 9:00, până în 30 mai, ora 12:00 Spațiul Privat Virtual se va afla în proces de mentenanță”, informează ANAF.