Conform acestei analize, nucleul turiștilor români care au mers în Bulgaria este format din cei cu venituri medii sau peste medie.
“Mare parte din clientela din Bulgaria – poate chiar 50% dintre turiștii actuali – nu a mai fost pe litoralul bulgăresc până acum. Pentru că Bulgaria este, în general, o destinație pentru familii, observăm o creștere a segmentului pentru cupluri. Ei constituiau clientela pentru Turcia și Grecia”, a declarat Sebastian Constantinescu, CEO Travel Planner, conform Ziare.com.
Unul dintre argumentele care cântărește greu în această reorientare îl reprezintă faptul că Bulgaria este cea mai permisivă destinaţie pentru turiştii români, arată analiza Travel Planner.
“Cei care merg în Turcia și în Grecia de obicei caută acum hoteluri în Bulgaria, deoarece este cea mai permisivă destinație pentru turiștii români, nu solicită teste PCR, nu trebuie să stai în carantină la întoarcere, pentru că nu s-a raportat niciun caz de COVID-19 pe litoralul bulgăresc și reprezintă una dintre cele mai sigure destinații europene”, a mai spus Constantinescu.
În general, turistul care s-a reprofilat pe litoralul bulgăresc are venituri de minimum 800-1.000 de euro pe lună, pe membru adult. Face parte dintr-o familie cu cel puțin un copil și provine din marile orașe ale României. Pentru vacanță, este interesat de hotelurile de 4 și de 5 stele.
FOTO: Ciprian Iana