ANALIZĂ | Dezastrul nevăzut din școli. Peste 50.000 de elevi s-au pierdut în statistici din clasa a IX-a până într-a XII-a. Expert: „Mulți pleacă din țară”
Din ce am observat eu, ați făcut o paralelă între cei care au dat Evaluarea Națională în 2018 și cei care dau Bacalaureatul acum. Vă apare aici o diferență de 50 000 de elevi. Nu rezultă din articol dacă ați dat deoparte învățământul profesional. Cred că sunt aproximativ 30000 de elevi incluși aici. Diferența se reduce considerabil. Dar bineînțeles, orice elev care intră la liceu și nu termină liceul sau orice înseamnă învățământ obligatoriu reprezintă un semn de întrebare.
Profesorii au ruinat invatamantul pentru ca sau opus schimbarilor, inca se preda ca in anii 80 cu invatat mecanic, sau facut miscari care pacales parintii,gen clasa 0, care este clasa 1, iar tu ca parinte cand vezi ce invata in clasa a 2 a traiesti cu impresia ca sunt avansați! Nu, vor ramane niste ***, pentru ca se trece prin materie la foc automat, predau cate 2 lectii la ora, sa mentina curriculum in program, iar săptămâna verde si scoala altfel care se pierd 2 săptămâni, sunt recuperate in ritm de cadenta! Cum avem pretentia sa iasa din scoli macar ce aveam in 80 cand am avut o Ecaterina Andronescu de N ori ministru? Avem tabla interactiva dar profesorii nu stiu sa lucreze pe ea! Parintii nu mai iau urma copiilor, pai aparea mama ca ninja,nici nu stiam cand face o vizita la Diriga!
Acest comentariu a fost moderat pentru: limbaj vulgar sau jignitor.
53.000 raportat la 119.000 insemna catastrofa clara si infricosatoare; parlamentul si guvernul ar trebui sa faca o analiza detaliata si sa ia masuri cat de cat eficiente dar pe de o parte ar costa mult iar pe de alta sunt pur si simplu nesimtiti si incompetenti; de fapt asta trebuia facut cu 34 de ani in urma ptr ca situatia nu era mult diferita; vom plati scump cu rate mult mai mici de dezvoltare lipsurile grave din educatie multe decenii de acum incolo si nu e numai educatia sanatatea, justitia, politia, cultura, infrastructura, etc toate sunt in crize foarte grave si cu subfinantari cronice de 34 de ani
Conform celor spuse de specialiști, sistemul de învățământ românesc a eșuat în mod lamentabil. Personal consider că a eșuat în mod absolut și le dau dreptate. Sistemul de învățământ românesc le-a distrus viețile elevilor și nu le-a dat posibilitatea să se școlarizeze și să îi îndrume către un domeniu. Mulți elevi au plecat în străinătate împreună cu părinții lor, cel mai probabil să fugă de un sistem de învățământ comunist care îi desconsideră pe tineri și pe elevi. Din nefericire mulți alți elevi se pierd pe parcurs. Acest sistem bolnăvicios a distrus totul în jur și este pe cale să se prăbușească în mod clar, dar problema este că a pecetluit și viața tuturor tinerilor.
Cauzele abandonului școlar pot fi variate și includ:
Probleme economice ale familiei
Lipsa de interes sau motivație pentru educație
Dificultăți de învățare sau performanțe academice slabe
Probleme de sănătate
Conflicte familiale sau sociale
Necesitatea de a munci pentru a sprijini familia
Țările membre UE prezintă variații semnificative ale acestei rate. De exemplu, Germania a înregistrat o rată a abandonului școlar de 12.2% în 2022, fiind una dintre cele mai ridicate din UE, după România (15.6%), Spania (13.9%) și Ungaria (12.4%) (Teller Report).
De cand il consulta mass media, Duminica G. e consecvent: institutiile sunt reponsabile, sunt "problema", Statul nu a facut, nu a dres. Ca si cand minoritatea careia un mecanism politic i-a schimbat artificial denumirea in "roma", la sfarsitul anilor '80, etnonim organic inexistent, adica minoritatea nu se denumea asa pe sine, deci, ca si cand minoritatea respectiva ar fi interesata, preocupata, ar dori, dar Statul nu face ce trebuie. Deci, dl Duminica G. falsifica si manipuleaza. Minoritatea nu are inca formate relatiile operationale de baza ale societatii contemporane: educatia e cea care asigura dezvoltarea individului si succesul in viata; bunastarea se obtine prin munca asidua; copii de sex feminin participa la scolarizare la fel ca cei de sex masculin, etc. Responsabilitatile sunt mai intai in familii si comunitati, care trebuie sa adopte valorile si principiile de viata europene. Dupa aia, se poate discuta.
De cand il consulta mass media, Duminica G. e consecvent: institutiile sunt reponsabile, sunt "problema", Statul nu a facut, nu a dres. Ca si cand minoritatea careia un mecanism politic i-a schimbat artificial denumirea in "roma", la sfarsitul anilor '80, etnonim organic inexistent, adica minoritatea nu se denumea asa pe sine, deci, ca si cand minoritatea respectiva ar fi interesata, preocupata, ar dori, dar Statul nu face ce trebuie. Deci, dl Duminica G. falsifica si manipuleaza. Minoritatea nu are inca formate relatiile operationale de baza ale societatii contemporane: educatia e cea care asigura dezvoltarea individului si succesul in viata; bunastarea se obtine prin munca asidua; copii de sex feminin participa la scolarizare la fel ca cei de sex masculin, etc. Responsabilitatile sunt mai intai in familii si comunitati, care trebuie sa adopte valorile si principiile de viata europene. Dupa aia, se poate discuta.
De acord. Pana la urma cei mai responsabili referitor la educatia copilului este familia. Am putea spune ca daca parintii nu sunt educati nici copiii nu vor fi, iar aici trebuie cumva statul sa intervina si sa forteze educatia, dar in final parintii sunt responsabili,sau iresponsabili dupa cum se pare ca se intampla mai nou.
dar parintii? de ce nu zice nimeni de parinti? dar de elevi? de ce nu zice nimeni de elevi? nu poti sa mergi peste elevi si sa ii iei cu forta la scoala. gelu duminica sa vorbeasca cu comuntatea lui care are un procent urias de abandon scolar, nu sa astepte pomana
stefania.c. • 02.07.2024, 09:00
Din ce am observat eu, ați făcut o paralelă între cei care au dat Evaluarea Națională în 2018 și cei care dau Bacalaureatul acum. Vă apare aici o diferență de 50 000 de elevi. Nu rezultă din articol dacă ați dat deoparte învățământul profesional. Cred că sunt aproximativ 30000 de elevi incluși aici. Diferența se reduce considerabil. Dar bineînțeles, orice elev care intră la liceu și nu termină liceul sau orice înseamnă învățământ obligatoriu reprezintă un semn de întrebare.
Mihaita_._ • 02.07.2024, 08:29
Profesorii au ruinat invatamantul pentru ca sau opus schimbarilor, inca se preda ca in anii 80 cu invatat mecanic, sau facut miscari care pacales parintii,gen clasa 0, care este clasa 1, iar tu ca parinte cand vezi ce invata in clasa a 2 a traiesti cu impresia ca sunt avansați! Nu, vor ramane niste ***, pentru ca se trece prin materie la foc automat, predau cate 2 lectii la ora, sa mentina curriculum in program, iar săptămâna verde si scoala altfel care se pierd 2 săptămâni, sunt recuperate in ritm de cadenta! Cum avem pretentia sa iasa din scoli macar ce aveam in 80 cand am avut o Ecaterina Andronescu de N ori ministru? Avem tabla interactiva dar profesorii nu stiu sa lucreze pe ea! Parintii nu mai iau urma copiilor, pai aparea mama ca ninja,nici nu stiam cand face o vizita la Diriga!
Acest comentariu a fost moderat pentru: limbaj vulgar sau jignitor.
bozo76 • 02.07.2024, 04:52
De ce nu publicati si comentariul meu?
gigiladrea • 02.07.2024, 00:14
53.000 raportat la 119.000 insemna catastrofa clara si infricosatoare; parlamentul si guvernul ar trebui sa faca o analiza detaliata si sa ia masuri cat de cat eficiente dar pe de o parte ar costa mult iar pe de alta sunt pur si simplu nesimtiti si incompetenti; de fapt asta trebuia facut cu 34 de ani in urma ptr ca situatia nu era mult diferita; vom plati scump cu rate mult mai mici de dezvoltare lipsurile grave din educatie multe decenii de acum incolo si nu e numai educatia sanatatea, justitia, politia, cultura, infrastructura, etc toate sunt in crize foarte grave si cu subfinantari cronice de 34 de ani
Ogogo • 01.07.2024, 20:51
Conform celor spuse de specialiști, sistemul de învățământ românesc a eșuat în mod lamentabil. Personal consider că a eșuat în mod absolut și le dau dreptate. Sistemul de învățământ românesc le-a distrus viețile elevilor și nu le-a dat posibilitatea să se școlarizeze și să îi îndrume către un domeniu. Mulți elevi au plecat în străinătate împreună cu părinții lor, cel mai probabil să fugă de un sistem de învățământ comunist care îi desconsideră pe tineri și pe elevi. Din nefericire mulți alți elevi se pierd pe parcurs. Acest sistem bolnăvicios a distrus totul în jur și este pe cale să se prăbușească în mod clar, dar problema este că a pecetluit și viața tuturor tinerilor.
Koll • 01.07.2024, 18:07
Cauzele abandonului școlar pot fi variate și includ: Probleme economice ale familiei Lipsa de interes sau motivație pentru educație Dificultăți de învățare sau performanțe academice slabe Probleme de sănătate Conflicte familiale sau sociale Necesitatea de a munci pentru a sprijini familia Țările membre UE prezintă variații semnificative ale acestei rate. De exemplu, Germania a înregistrat o rată a abandonului școlar de 12.2% în 2022, fiind una dintre cele mai ridicate din UE, după România (15.6%), Spania (13.9%) și Ungaria (12.4%) (Teller Report).
theo_s • 01.07.2024, 17:43
De cand il consulta mass media, Duminica G. e consecvent: institutiile sunt reponsabile, sunt "problema", Statul nu a facut, nu a dres. Ca si cand minoritatea careia un mecanism politic i-a schimbat artificial denumirea in "roma", la sfarsitul anilor '80, etnonim organic inexistent, adica minoritatea nu se denumea asa pe sine, deci, ca si cand minoritatea respectiva ar fi interesata, preocupata, ar dori, dar Statul nu face ce trebuie. Deci, dl Duminica G. falsifica si manipuleaza. Minoritatea nu are inca formate relatiile operationale de baza ale societatii contemporane: educatia e cea care asigura dezvoltarea individului si succesul in viata; bunastarea se obtine prin munca asidua; copii de sex feminin participa la scolarizare la fel ca cei de sex masculin, etc. Responsabilitatile sunt mai intai in familii si comunitati, care trebuie sa adopte valorile si principiile de viata europene. Dupa aia, se poate discuta.
TZTZ • 02.07.2024, 10:16
theo_s • 01.07.2024, 17:43
De cand il consulta mass media, Duminica G. e consecvent: institutiile sunt reponsabile, sunt "problema", Statul nu a facut, nu a dres. Ca si cand minoritatea careia un mecanism politic i-a schimbat artificial denumirea in "roma", la sfarsitul anilor '80, etnonim organic inexistent, adica minoritatea nu se denumea asa pe sine, deci, ca si cand minoritatea respectiva ar fi interesata, preocupata, ar dori, dar Statul nu face ce trebuie. Deci, dl Duminica G. falsifica si manipuleaza. Minoritatea nu are inca formate relatiile operationale de baza ale societatii contemporane: educatia e cea care asigura dezvoltarea individului si succesul in viata; bunastarea se obtine prin munca asidua; copii de sex feminin participa la scolarizare la fel ca cei de sex masculin, etc. Responsabilitatile sunt mai intai in familii si comunitati, care trebuie sa adopte valorile si principiile de viata europene. Dupa aia, se poate discuta.
De acord. Pana la urma cei mai responsabili referitor la educatia copilului este familia. Am putea spune ca daca parintii nu sunt educati nici copiii nu vor fi, iar aici trebuie cumva statul sa intervina si sa forteze educatia, dar in final parintii sunt responsabili,sau iresponsabili dupa cum se pare ca se intampla mai nou.
Marica13 • 01.07.2024, 17:35
Romania educata...de pnl si psd ..votati cu incredere...partidul te vrea p r o s t...doar asa te poate manipula
demostene1 • 01.07.2024, 17:02
dar parintii? de ce nu zice nimeni de parinti? dar de elevi? de ce nu zice nimeni de elevi? nu poti sa mergi peste elevi si sa ii iei cu forta la scoala. gelu duminica sa vorbeasca cu comuntatea lui care are un procent urias de abandon scolar, nu sa astepte pomana
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.