spuna: „Suntem echipa lui Basescu”. PSD a desfasurat o campanie cu doua laturi distincte: cea a lui Mircea Geoana si cea a primarilor de sector.
Basescu a avut o campanie construita din doua mari atribute: umorul (chiar mistocareala, pe alocuri, dar care place bucurestenilor) si siguranta experientei. Dupa anuntarea candidaturii lui Geoana si dupa cresterea sa in sondaje cu 17% intr-o saptamana, Basescu s-a hotarat sa iasa la atac si a propus macheta cu painea si sarea. Din partea adversa n-a sosit, inexplicabil, un raspuns, asa cum n-a sosit pe toata durata turul I. Astfel incat liderul PD si-a vazut de treaba, a scos spot dupa spot, macheta dupa macheta, s-a dus la talkshow-uri facand ce stie mai bine: a fost amuzant, a fost rau, a ras in hohote, si-a recunoscut greseli, s-a scarpinat in cap, s-a plimbat cu ardeiul iute in mana si a castigat voturi. in acest timp, candidatii D.A. la sectoare nu s-au prea vazut. Campania lor inexistenta si prestatia mediocra au fost insa suplinite de curentul favorabil si de voturile generate de Basescu.
Campania PSD a debutat cu primarii de sectoare care au impanzit Capitala cu afise unitare (o „bila alba” de campanie), cu brosuri si pliante colorate, tot unitare, si cu spoturi bazate pe vocea cetatenilor. Campania primarilor de sectoare a fost lipsita insa de o umbrela, de imaginea candidatului la scaunul de primar general. N-a existat nici un panou cu Geoana intre primarii de sector, n-au existat spoturi comune ale celor sapte si, mai ales, au lipsit atacurile la Traian Basescu. Campania lui Geoana a semanat cu cea a lui Mugur Isarescu, care, la randul sau, a preferat sa fuga ca de dracu’ de partidul ca-re-l sustinea. Panourile lui Geoana n-aveau culorile partidului, sigla PSD era discreta, nu aveau fonturile folosite de primarii de sectoare si, in principiu, nici o productie publicitara legata de Mircea Geoana nu era foarte conectata cu PSD. Strategie? Eroare? Cert e ca PSD a intrat in lupta cu doua campanii distincte, necorelate intre ele, una corecta, dar fara stralucire, iar alta hieratica si fara obiective. Sondajele au introdus ideea unei victorii atat a lui Basescu, cat si a primarilor PSD la sectoare, singurii care si-au facut, de fapt, campanie sustinuta. S-a vazut insa ca numai un primar al PSD a castigat din primul tur (daca-l consideram pe Vanghelie „pesedist”).
in turul doi, realitatea s-a conservat. Primarii Aliantei s-au rezumat la revendicarea de la „capitanul Basescu”, care, la randul lui, a ales varianta maximei giumbuslucarii pentru panotaj: ideea costumelor de epoca, desigur amuzanta, poate trimite cu gandul la neseriozitate si, de asemenea, poate stimula ideea sperantei in niste castiguri financiare la primarie care sa justifice astfel de nivel de viata. in partea cealalta, s-a constatat o erodare a unitatii celor cinci primari PSD ramasi in lupta, fiecare cautand acum si cai proprii, in afara ordinii de partid. Sociologul Sebastian Lazaroiu spunea ca peste 70% din cei care au votat in turul I erau decisi inainte de campania electorala. Asta inseamna ca nu a prea contat efortul din aceste ultime saptamani. Ramane de vazut daca Basescu va reusi sa-i bata pe primarii de sector, asa cum l-a batut pe Geoana.