V-ati gandit vreodata ca, atunci cand schimbati locul de munca, firma respectiva ar trebui sa va faca un set de analize obligatorii? Asa ar fi normal, deoarece va integrati intr-o colectivitate.
Libertatea a apelat la reprezentantii Clinicii Puls pentru a afla conditiile impuse de medicina muncii, in functie de profesie. Valentin Durla, director comercial Clinica PULS, ne-a marturisit ca toate firmele ar trebui sa suporte in jur de 50 de lei lunar pentru analizele fiecarui angajat. Dar doar 30% dintre angajatori procedeaza astfel, restul batand in retragere la aflarea costurilor cerute de clinicile medicale. Testul psihologic, sub indrumarea unui specialist, cat si cel de personalitate ar trebui sa fie si ele obligatorii. Dar raman la latitudinea firmei. Totusi, iata ce analize trebuie facute la angajare, pentru cele mai intalnite meserii:
-soferi: examenul clinic, EKG-ul, examenul oftalmologic, examenul psihologic, audiograma si glicemia;
-muncitori necalificati: examenul clinic si spirometria (un exa-men la plamani);
-cosmeticieni: examenul clinic, VDRL-ul, HIV-ul, testul pentru hepatita si RPS-ul (radiografie pulmonara);
-bucatari: examenul clinic, VDRL-ul, coprocultura (pentru salmonela) si examenul coproparazitologic (pentru giardia);
-personalul de ingrijire pentru copii: examenul clinic, testul pentru hepatita, VDRL-ul, HIV-ul, RPS-ul;
-medici/asistenti medicali: examenul clinic, HIV-ul, testul pentru hepatita;
-angajatii care stau mult la birou si nu au functii de conducere: examenul clinic si cel oftalmologic;
-personalul didactic: examenul clinic, RPS-ul, examenul psihologic si examenul psihiatric.