În 5 octombrie 2017, trei mineri cu vârste între 39 şi 43 de ani au fost blocaţi de o acumulare de minereu pe o lungime de aproape 20 de metri, la peste 400 de metri adâncime în Mina Lupeni, scrie Ziarul Hunedoreanului.ro.
Echipele de salvatori au reușit să aducă la suprafață cele trei victime, după ce au muncit ore în șir. Iuliu Lucian Codlean (39 de ani) a murit strivit de tavanul galeriei în care lucra. Trupul bărbatului a fost scos la suprafață la aproape 15 ore de la producerea accidentului.
Minerul Ionel Florin Suciu (44 de ani), tatăl unei fetiţe, a murit în Spitalul Floreasca din Capitală. Nu a avut nicio șansă pentru că trupul său a fost zbrobit de tavanul galeriei care s-a prăbușit peste el. Al treilea miner, Raoul Cizmașiu, a fost rănit, însă a supraviețuit miraculos.
Tragedia produsă în toamna anului trecut a devenit subiectul unei ample anchete a Inspectoratului Teritorial de Muncă Hunedoara. Din cauza complexităţii incidentului au fost solicitate expertize tehnice ale Universităţii din Petroşani, notează sursa citată.
În plus, inspectorii de muncă au demarat propriile anchete în paralel cu expertizele necesare. În ianuarie 2018, Universitatea din Petroşani a trimis reprezentanților ITM Hunedoara forma finală a Raportului de expertiză tehnică referitor la cauzele producerii accidentului din Mina Lupeni
„Conform raportului, au fost identificate patru cauze principale care au concurat sinergic la producerea respectivului eveniment. Cauzele principale, conform expertizei tehnice sunt: 1) starea de tensiune excesivă, dezvoltată asupra preabatajului Panou 7C; 2) prezenţa faliei direcţionale care a intersectat preabatajul; 3) efectul undelor seismice generate de explozii asupra stabilităţii faliei; 4) susţinerea abatajului a fost incapabilă să preia sarcina dinamică produsă la surparea cărbunelui şi a rocilor din acoperiş”, a precizat, pentru sursa citată, Adrian Bozdog, șeful ITM Hunedoara.
Dosarul de cercetare a accidentului colectiv de muncă conţine peste 1300 de file, dintre care doar procesul verbal de cercetare are aproape 50 de pagini, conform Ziarului Hunedoreanului.
Dosarul urmează să fie înaintat Parchetului de pe langă Judecătoria Petroşani care va instrumenta cazul din punct de vedere penal.
Citește și Masterplanul de Transporturi împarte România în două: ”bogata” din sud și sud-vest și ”săraca” din nord și nord-est
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro