„S-a efectuat cercetarea la faţa locului de către poliţiştii din cadrul Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Galaţi, iar din verificările preliminare s-a stabilit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziţia 75 km/h, iar din declaraţia mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc şi că a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat”, transmite IPJ Galați, care precizează că sunt date preliminare din anchetă.
Imediat după accident, Rodrigo Maxim, lider de sindicat din CFR, a afirmat că accidentul s-a produs din cauza unei defecțiuni tehnice care a făcut locomotiva să nu poată fi controlată.
„Era un mecanic cu experiență, dar locomotiva nu l-a mai ascultat. El trebuia să se cupleze la tren. Mergea cu viteză mai mică, însă trenul n-a mai ascultat comanda mecanică. Este o problemă tehnică. Locomotiva a avut probleme. Graduatorul s-a defectat și n-a mai ascultat comenzile. Crește treptele și dă viteză. Ca accelerația la mașină. Multe locomotive au probleme”, a declarat Maxim la Digi 24.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 8Dosar penal deschis după accident
Polițiștii au deschis un dosar penal pentru infracţiunile de distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă, cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurărilor în care s-a produs acest tragic eveniment feroviar.
Vagonul care a fost lovit violent de locomotivă s-a deplasat circa 80 de metri după impact, potrivit anchetei.
„La data de 25 martie 2023, la ora ora 19.19, un vagon de călători etajat, care se afla garat la linia nr. 4 din Staţia CF Galaţi în aşteptarea formării garniturii trenului pentru ruta Galaţi – Mărăşeşti, a fost lovit frontal de locomotiva care urma să tracteze garnitura, condusă de mecanicul de serviciu, un bărbat cu vârsta de 49 ani, din municipiul Tecuci. A rezultat deformarea vagonului în partea de impact şi deplasarea acestuia cu circa 80 metri”, precizează poliția.
Pe lângă mecanicul trenului, încă trei persoane au fost rănite, inclusiv o femeie de 53 de ani, conductorul trenului, care a decedat ulterior la spital.
„În momentul producerii evenimentului, în vagonul de călători se afla partida trenului, formată din şeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum şi un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, judeţul Galaţi”, precizează IPJ.
Ca urmare a coliziunii, atât mecanicul de locomotivă, cât şi cele trei persoane aflate în vagon au suferit leziuni, călătorul a rămas încarcerat, iar femeia a intrat în stop cardio-respirator, a fost stabilizată, dar a decedat la sital.
Mecanicul şi conductorul de tren au fost testaţi cu aparatul alcooltest Drager, rezultatele fiind negative.
Foto: Inquam Photos / Ovidiu Iordachi
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
parpalache • 26.03.2023, 10:57
Ințeleg ca s-a intâmplat un accident și la Galați?!Dupa cel de la Roșiori?!Pai asta miroase a„privatizare”!Din aia„rezervata”României!Adica in paguba statului român!Sa o dai gratis și cu„zestre”-cum s-a intâmplat (de.ex.),la„privatizarea fostei Banca Agricola(actualmente Reiffeisen)_când„cumparatorul” a pus condiții(executate de„vânzator”)!Adica:trecerea creditelor neperformante pe cheltuielile publice și constituirea unui „fond de rulment” de...200 de milioane de dolari!Adica zestrea de care vorbeam!Dar cât au platit austriecii statului român?!Pai„au platit...15 milioane”!
A.Nonim • 26.03.2023, 10:11
De fiecare data ne repezim cu "dosare penale". Pe cine bagam la puscarie azi?... Este trist; dupa vietile care au fost afectate de cate o nenorocire, umblam setosi de sange, sa mai distrugem si alte vieti. Nu sunt expert in transport feroviar, nu vreau sa fiu inteles gresit, imi vine in minte doar un caz real, ecranizat intr-un film celebru cu Denzel Washington. Si circumstantele erau aproximativ la fel, ba chiar acolo exista o vina a unui angajat neglijent, care a facut ca trenul sa ia viteza.