În acest moment al derulării cercetărilor două lucruri sunt sigure: primul, Răzvan Ciobanu era singur în autoturism și, al doilea, mașina s-a răsturnat de mai multe ori după un parcurs necontrolat de aproximativ un kilometru pe teren accidentat înainte să se lovească de mai mulți copaci.
Cum a ajuns Range Rover-ul în câmp, cu ce viteză a condus designerul, ce traiectorie a avut sunt lucruri care vor fi aflate doar după efectuarea expertizei tehnice judiciare a mașinii.
Expertiza tehnică judiciară nu a început
Surse judiciare au explicat pentru Libertatea că această procedură încă nu a început pentru că trebuie îndeplinte anumite condiții prevăzute de Codul Penal.
”Mașina a fost supusă unei verificări preliminare la fața locului, un expert auto a văzut-o pentru a-și da seama despre ce e vorba. Însă, expetiza tehnică judiciară, care e o procedură complexă, nu a fost demarată. Părțile din dosar trebuie să stabilească niște obiective care trebuie urmate pas cu pas. Pot fi aduse și obiecții care trebuie discutate de părți”, au spus surse apropiate anchetei.
Calculatorul de bord al autoturismului, „martor”-cheie
Starea tehnică a mașinii va aduce unele răspunsuri în ceea ce privește starea frânelor, a accelerației sau a direcției autoturismului de teren. Însă, calculatorul de bord este ”martorul”-cheie care va aduce informațiile decisive pentru aflarea dinamicii accidentului mortal, pentru elucidarea cauzelor care au stat la originea producerii acestuia.
Studiul datelor din memoria bordului va duce la aflarea traiectoriei mașinii, a eventualelor defecțiuni tehnice existente sau ivite în timpul rulării (dacă a cedat vreo piesă), a vitezei de deplasare de la punctul de pornire până la cel în care autoturismul a fost scăpat de sub control, a intrat pe câmp și s-a răsturnat. Firește, cu ajutorul GPS-ului vor fi aflate traseul și eventualele opriri.
Neoficial, se vorbește de faptul că mașina condusă de designer ar fi rulat chiar și cu viteze cuprinse între 160 de km/h și 250 km/h!
”Toate datele obținute din calculatorul de bord al mașinii vor fi coroborate și cu rezutatele necropsiei pentru a afla dacă victima ar fi putut acționa în vreun fel pentru a preveni producerea accidentului”, au adăugat același surse.
Vor începe audierile. Primii vizați, cei care s-au aflat în preajma lui Răzvan Ciobanu
În paralel, anchetatorii vor începe audierile în acest dosar în care cercetările vizează infracțiunea de ucidere din culpă, chiar dacă la acest moment singurul vinovat de producerea tragediei pare a fi doar Răzvan Ciobanu. Primii care vor trece prin birorurile investigatorilor vor fi cei care s-au aflat în preajma designerului în orele și zilele de dinaintea morții sale.
”Treptat, în funcție de infiormațiile obținute, audierile se vor putea extinde în baza unei tactici judiciare”, au explicat surse apropiate anchetei.
Telefonul lui Răzvan Ciobanu, aflat în custodia anchetatorilor va fi expertizat în baza unei ordonanțe de ridicare de date informatice.
Citește și:
Răzvan Ciobanu era drogat în momentul producerii accidentului, arată primele rezultate ale autopsiei