Andreea Nechita, medicul rezident în scaun cu rotile de la Secţia Dermato-Venerologie a Spitalului „Sfântul Spiridon“ din Iaşi, a trecut printr-o situaţie inacceptabilă zilele acestea. Totul s-a petrecut în aeroportul din Iaşi. Medicul se întorcea de la tratament din Italia, pe ruta Fiumicino-Iaşi, iar odată ajunsă la destinaţie, a constatat că scaunul cu rotile, ţinut până atunci la cală, i-a fost stricat. Atunci când a cerut explicaţii în legătură cu situaţia, Andreea şi mama sa au fost grăbite să elibereze pista, chiar dacă scaunul doctoriţei nu putea fi folosit, relatează ziaruldeiasi.ro.
„Le-am spus că scaunul este rupt şi nu pot să merg cu el aşa. M-au pus înapoi pe scaunul de transfer, cel pe care l-au folosit în avion, şi ne-am uitat să vedem ce s-a întâmplat. Nu ştiu exact din ce material e scaunul, dar e destul de uşor, şi ca să ajungă în stadiul în care e acum trebuie să fi fost trântit, căci nu putea fi rupt de mâna unui om. Cineva s-a dus la cală şi mi-a zis că nu a mai găsit nimic acolo din el. Însoţitorii de zbor au dat din umeri şi au zis că le pare rău, iar angajaţii că trebuie să eliberez pista“, povesteşte Andreea.
În cele din urmă, medicului i-a fost adus un scaun cu rotile din aeroport, dar a fost lăsată să se descurce cu două bagaje şi scaunul stricat până la ieşire, având doar ajutorul mamei. „Le-am zis că nu am cu ce să merg. Mi-au adus un scaun de-al lor, m-au pus pe el şi mama cerea explicaţii, le cerea să caute bucata cealaltă. Am rugat pe cineva de la asistenţă să meargă cu noi până afară. Eram cu două bagaje, cu scaunul meu şi cu mama, era evident că aveam nevoie de ajutor şi nu a venit nimeni. De pe pistă a stat puţin un domn, dar după vamă a dispărut, şi după a venit o femeie care şi-a cerut scuze, dar după ce am rugat-o să ne ajute până la taxi s-a făcut nevăzută. Am coborât rampa şi ne-am dus acasă. M-am mutat în căruţul meu defect, cu şezutul pe bare, căci nu mai aveam husa“, a mai menţionat aceasta.
A făcut reclamație, fără rezultat
Fata a făcut reclamaţie încă din aeroport şi a încercat să îi mai contacteze şi ulterior pe cei implicaţi, dar spune că este trimisă dintr-o parte în alta. Cei de la compania aeriană Blue Air i-au spus că nu ei se fac vinovaţi de situaţie şi că trebuie să apeleze la AeroKraft, iar cei din urmă susţin că Blue Air trebuie să plătească pagubele. Mai mult, medicul susţine că în aeroport nimeni nu a lămurit-o exact de paşii pe care ar trebui să-i urmeze pentru a reclama situaţia. „Am făcut o reclamaţie. A venit o fată şi a zis că ea nu ştie sau nu are ce să facă. A doua persoană mi-a dat ceva scris şi mi-a spus că trebuie să depun anumite documente“, a menţionat Andreea Nechita.
A mai avut probleme cu Blue Air
Ea spune că, pe lângă daunele provocate, cel mai tare a fost deranjată de modul în care a fost tratată. „Problema nu este doar stricăciunea, că voi lua alt scaun, chiar dacă al meu fusese făcut pe comandă, ca să încapă în locuri mici şi a costat 1000 de euro. O să iau unul de aici, care e mai greu, dar e vorba şi de atitudinea asta. Nu poţi să laşi un om cu dizabilităţi în situaţia aia, mai ales că scaunul a fost în mod cert trântit, din neglijenţa lor. Eu am călătorit cu compania asta, am plătit un bilet şi clar serviciile trebuiau să-mi fie oferite. M-a frapat şi faptul că mama plângea şi n-a calmat-o nimeni. N-a zis nimeni că ne descurcăm, mergem şi rezolvăm. Nu e vorba despre bani, ci despre stresul psihic. Nu mi-am revenit încă“, a mai adăugat tânăra.
Andreea spune că a mai folosit serviciile Blue Air şi înainte, anul trecut zburând de şase ori, şi că a mai întâmpinat mici probleme, precum ruperea vreunui bagaj, dar că de această dată deranjantă a fost atitudinea reprezentanţilor.
Sursa foto: ziaruldeiasi.ro
VIDEO EXCLUSIV/ Ilona Brezoianu a folosit banii de șomaj ca să se pregătească pentru Facultatea de Teatru
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro