Un om cu pusca la ochi in imediata vecinatate a pistei Aeroportului Otopeni nu e tocmai un lucru obisnuit. Insa stati linistiti, nu e vorba de vreun terorist! Este doar un vanator. Pentru ca se ocupa de inaripatele ce fac probleme avioanelor, echipajul din care face parte vanatorul cu nume parca predestinat, Florin Cucu, de 22 de ani, se numeste ‘Pasarea.
‘Sunt Cucu de la Pasarea 1. Jobul meu este sa tin la distanta sau sa scap de inaripatele care intersecteaza traseul avioanelor, isi incepe Florin Cucu, 22 de ani, povestea. El si colegul lui sunt singurii civili care umbla nestingheriti cu arma pe langa pista Aeroportului ‘Henri Coanda din Otopeni. Nu trebuie sa va faceti griji insa.
Vanatorii au fost alesi pe spranceana. Dupa ce au trecut printr-o instructie severa, au primit sarcina de a se lupta cu un ‘inamic redutabil, pasarile!
‘Inainte, de acest lucru se ocupau angajati ai aeroportului. S-au hotarat insa sa apeleze la serviciile unor profesionisti.
Asa ca au contractat Asociatia de Vanatori Lunca, ne-a zis Florin. Astfel, vanatorul potrivit la locul potrivit. O dovedeste chiar numele sau de familie, Cucu.
Chiar daca pare mai degraba o joaca, slujba sa este extrem de importanta din punct de vedere al securitatii pasagerilor, o prioritate in aviatie.
Masinile folosite de vanatori dispun de un sistem de avertizare sonor, special conceput pentru a dispersa stolurile, si de un spatiu de depozitare in spate, pentru lesurile vietatilor impuscate, pentru ca vanatorii de pe Otopeni folosesc munitie reala.
‘Avem sase custi montate in jurul pistelor pentru pasari ratacite. Ciorile vin in stoluri si atunci intervenim in forta, spune Florin, in timp ce ne arata cateva cartuse folosite.
De ce este vitala activitatea lui Florin?
Intrucat zona in care lucreaza Florin e survolata de aeronave, el nu poate sa traga decat atunci cand in apropiere nu sunt avioane. ‘Daca un animal pune in pericol vreo aeronava, anunt imediat. Daca e la sol, avionul e blocat, daca e in aer, nu aterizeaza pana cand pericolul nu a trecut, ne-a spus el. Pasarile sunt foarte periculoase deoarece in cazul in care una e trasa intr-un motor, acesta poate exploda, lucru care ar duce la o tragedie. ‘Si cainii sunt periculosi mai ales pentru avioanele de mici dimensiuni.
Daca il loveste cand decoleaza sau aterizeaza, sigur se va intampla ceva rau pentru ca acestea sunt momentele critice ale unui zbor, cand avionul e destul de instabil, ne-a zis Florin.
Masina folosita de Florin este bine semnalizata, e vopsita in rosu si marcata cu numele departamentului. Pe plafon sunt montate un girofar, pentru urgente, si doua sirene pentru a dispersa stolurile
Un Boeing american, in pericol de prabusire
Un astfel de eveniment a avut loc joia trecuta in nordul statului Honduras, pe Aeroportul San Pedro. Un Boeing 737, cu 76 de pasageri, al companiei americane Continental, a aterizat de urgenta pentru ca un motor a explodat dupa ce un vultur a fost aspirat.