Dacă situația de securitate nu se îmbunătățește înainte de Euro 2024, „ne vom asigura că niciun tren nu va circula”, a avertizat șeful sindicatului, Kristian Loroch.
Într-un sondaj, 64% dintre cei aproape 4.000 de respondenți au declarat că „au experimentat violență sau ostilitate în ultimele 12 luni”. Iar 36% dintre angajați „se simt nesiguri în timp ce își desfășoară munca”.
EVG a intervievat conductorii de trenuri, personalul din gări și angajații liniilor de asistență telefonică.
Cum se poate îmbunătăți situația? În transportul regional, însoțitorii de tren nu ar trebui să mai fie trimiși singuri, cere Loroch, „personalul trebuie obligatoriu suplimentat”.
Amenințarea EVG este susținută de DB Regio. „Înainte ca oamenii noștri să fie atacați, refuzăm să desfășurăm personal în situații de pericol evident”, a spus Ralf Damde, șeful comitetului feroviar.
Deutsche Bahn încearcă să calmeze lucrurile. Cu ocazia Euro 2024, „numărul forțelor de securitate din stații și trenuri va fi majorat cu aproximativ 20 la sută”, a spus compania.
Aproximativ 900 de angajați suplimentar vor acționa în cele zece gări din orașele-gazdă ale Campionatului European și în trenurile regionale.
România va juca în grupa E la Euro 2024, cu Ucraina, Belgia șI Slovacia.
- 17 iunie: România – Ucraina, la Munchen;
- 22 iunie: Belgia – România, la Koln;
- 26 iunie: Slovacia – România, la Frankfurt.
Foto: Facebook Deutsche Bahn Personenverkehr